בלעדי לכלכליסט
אחרי הגבלת המוצרים בהזמנה אונליין - שלושה סניפים של שופרסל יעסקו רק במשלוחים
במטרה לשפר את זמני השירות שהתארכו משמעותית בעקבות משבר הקורונה, הסניפים בהרצליה פיתוח, רמלה וחדרה יוסבו לסניפי ליקוט ויתמקדו רק במשלוחים; היום דווח כי הרשת תצמצם את מגוון המוצרים במשלוחיה ותגביל את כמות הקמח והסוכר
לאחר שמוקדם יותר היום (ה') דווח כי רשת שופרסל מצמצמת מגוון ומגבילה כמויות קמח וסוכר בקנייה אונליין, כעת נודע לכלכליסט כי הרשת סוגרת סניפים פעילים ומסבה אותם למרכזי ליקוט. סניפי ליקוט הם סניפים שמהם יוצאים משלוחים בלבד - ללא אפשרות להגעת לקוחות לסניף עצמו.
- העומס הכריע: שופרסל מצמצמת מגוון ומגבילה כמויות קמח וסוכר בקנייה אונליין
- הציבור שוב מסתער על מזון, בעיקר בשכונה
- שופרסל גייסה 1,500 עובדים לאונליין
מטרת המהלך היא לשפר את השירות וכן להפחית לחץ ממרכזי הליקוט הקיימים שלה. שופרסל מעוניינת לקצר את זמני אספקת המשלוחים שהתארכו באזור גוש דן לשבועיים עד שבועיים וחצי מיום ההזמנה - ולא מהווים מענה למי שיש לו צורך מידי.
לכלכליסט נודע כי עד כה הוסבו סניף הרצליה פיתוח, רמלה וחדרה - שישרתו מעתה את האוכלוסייה באזור. ייתכן כי בהמשך, לפי הצורך, סניפים נוספים יוסבו למרכזי ליקוט. בנוסף גייסה שופרסל בשבוע האחרון 1,500 עובדים והכשירה עוד עשרות עובדים ללקט מסניפים פעילים סביב השעון. הסניפים המוסבים מצוים במרחק סביר מסניף נוסף של שופרסל - לדוגמה סניף סינמה סיטי בצומת גלילות, שסמוך לסניף הרצליה פיתוח שהוסב למרכז ליקוט.
עד משבר הקורונה, מכירות האונליין של הרשת היוו נתח של 15% מסך מכירותיה, אך הרשת לא הייתה ערוכה להכפלה ואף יותר מכך של מספר ההזמנות, במיוחד לאור העובדה שגם מספר המוצרים בסל הקנייה גדל משמעותית מאחר שהציבור החל לאגור כמויות מזון כהכנה לסגר.
התוצאה הייתה שביום הראשון לבהלת הקניות אתר האונליין של הרשת קרס וחזר מאוחר יותר לתפקד ברצף. אולם ההזמנות - בעיקר בגוש דן - מסופקות אחרי שבועיים וישנם מקרים גם של שבועיים וחצי. זאת לעומת זמנים רגילים, שבהם ההזמנה היתה מסופקת באותו יום לבית הלקוח, או בחגים שבהם גובר הלחץ וההזמנה היתה מסופקת תוך יומיים שלושה.
אם אכן יוחמר הסגר ולא ניתן יהיה לצאת לקניות, הלחץ על מערך המשלוחים יגבר עוד יותר ויש לקוות שההיערכות כעת תסייע במצב.