$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

ההסתערות נרגעה? מכירות רשתות השיווק ירדו ב-13.7% בשבוע שעבר

זאת לעומת שבוע לפני כן. לפי נתוני סטורנקסט, מכירות מוצרי מזון, משקאות, טיפוח וניקיון הסתכמו בשבוע שעבר ב-1.11 מיליארד שקל. ביחס לשבוע ממוצע בשנה מדובר עדיין בעלייה של 28%. הערכות: חשש לסגר מלא יגרום לזינוק מחודש במכירות השבוע. בתוך כך מפרסמת הלמ"ס כי נרשמה עלייה של 8% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי בחודשים דצמבר עד פברואר

נורית קדוש 13:5530.03.20

ההסתערות על רשתות המזון - הן בחנויות הפיזיות והן באונליין - נמצאת בימים האחרונים בשיא חדש, לאחר רגיעה שנרשמה בשבוע שעבר.

 

מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי כלכליסט עולה כי מכירות שוק מוצרי הצריכה הכולל מזון, משקאות, מוצרי טיפוח ומוצרי נקיון, הסתכמו בשבוע שעבר ב-1.11 מיליארד שקל - ירידה של 13.7% במכירות ביחס לשבוע הקודם (שבוע 12 נ"ק). ביחס לשבוע ממוצע בשנה, מדובר עדיין בעלייה של 28%.

 

נגיף הקורונה - תמונת מצב בארץ ובעולם

 

הירידה ביחס לשבועיים הראשונים בחודש מרץ נובעת בעיקר מצבירת מלאים ביתיים של מוצרים יבשים במסגרת ההצטיידות בתחילת המשבר ומעבר לקניות השלמה של מוצרים טריים.

 

קניות בירושלים קניות בירושלים צילום: עמית שאבי

 

 

אלא שהערכות שהחלו לקראת סוף השבוע שעבר ולפיהן משרד הבריאות מוביל מהלך של סגר מלא, הגבירו את מפלס החרדה והזניקו את הביקוש למזון. מסוף השבוע עלה זמן ההמתנה למשלוחי אונליין מרשתות השיווק לשבועיים וחצי וכעת ניתן לקבל את המוצרים רק אחרי חג הפסח.

 

ברשתות השיווק התאימו את הפעילות להנחיות משרד הבריאות, הקובעות יחס של ארבעה לקוחות לכל קופה פעילה וכעת התורים נרשמים מחוץ לחנות, בהמתנה לכניסה. ההערכות הן כי החשש מסגר מלא יוביל לעלייה במכירות השבוע הנוכחי.

 

בחינת הקניות בשבוע החולף מעלה כי עיקר הירידה (-30.9%) נרשמה במוצרי הטיפוח ומוצרי הנקיון והנייר (17.4%) בהם הייתה הצטיידות ראשונית גבוהה. מכירות המשקאות שלא צמחו בדומה לשאר הקטגוריות בשבועות האחרונים, רשמו ירידה של 2% ביחס לשבוע 12 ואילו מכירות המזון ירדו ב- 11.8%.

 

למ"ס: עלייה של 8% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי בדצמבר - פברואר

 

עלייה של 8% בסך הרכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי נרשמה בחודשים דצמבר 2019 עד פברואר 2020; כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה נרשמה לאחר עלייה של 10.5% בשלושת החודשים הקודמים, ספטמבר - נובמבר 2019.

 

מהלמ"ס נמסר כי הנתונים משקפים גם עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי של הצרכנים. בתחום המזון והמשקאות, המהווה 15% מסך הרכישות, נרשמה עלייה של 3.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ניתן להעריך כי ההסתערות על רשתות המזון שהחלה בחודש מרץ, תבוא לידי ביטוי בשיעור חד בהמשך. בתחום התעשייה, המהווה 18%, נרשמה עלייה של 9.2%, מתוכם: 12.5% בענף ההלבשה וההנעלה, 8.3% בתחום החשמל והאלקטרוניקה ו- 4.7% בתחום הרהיטים.

 

בקבוצה מוצרים ושירותים אחרים, המהווה 44% מסך הרכישות בשנת 2019, נרשמה עלייה של 10% במגמה בדצמבר – פברואר. מתוכם, 16.7% בענף מחשבים ותוכנה, 4.7% בענף ציוד ושרותי תחבורה, 4.5% בענף ציוד ושירותי תקשורת עלייה, 2% בענף ספרים, ציוד משרדי ופרסום וכן בענף שירותי רפואה ותרופות ו-1.3% בענף דלק, חשמל וגז.

 

בקבוצת השירותים, המהווה 23% מסך הרכישות, נרשמה עלייה של 4.9%. 6.3% מהםבענף שירותי ממשלה ועירייה ו-3.1% בענף פנאי ובילוי, לצד ירידה של 2.2% בתחום הביטוח. בשל ירידה חדה בחודש פברואר בשירותי טיסות, תיירות ואירוח, לא חושב אומדן המגמה והדבר ייבחן בחודשים הבאים, בהתאם לנתונים שיתקבלו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x