היעד החדש של אמזון לישראלים: ראש השנה
ענקית המסחר מאיצה בסוחרים הישראלים: "תהיו מוכנים עד 12 בספטמבר, תנו עדיפות למוצרים או ללהיטי מכירות שלכם שאתם מאמינים כי יימכרו טוב בחגים"
האם הפעם זה סופי? אחרי מספר דחיות, אמזון שלחה אתמול (ב') לסוחרים הישראלים תאריך יעד חדש להשקת הגרסה לישראלים באתר אמזון.קום: ה־12 בספטמבר.
- "באמצעות אמזון קמעונאים יכולים להרחיב את מגוון הלקוחות שלהם ולמכור יותר"
- "נממן מלאי לעסקים קטנים שימכרו באמזון"
- "כניסת אמזון תשנה את תרבות הצריכה בישראל"
המכתב מאיץ בסוחרים הישראלים להזדרז להשלים את ההכנות במלאי ולהכין את רשימת המוצרים שברצונם למכור באתר. במכתב מצוין לראשונה ראש השנה כיעד ונכתב: "אנא תנו עדיפות למוצרים או ללהיטי מכירות שלכם שאתם מאמינים כי יימכרו טוב במהלך ראש השנה". מכאן ניתן להסיק כי בכוונת אמזון לבצע את ההשקה עוד לפני ראש השנה וטרום החגים, וליהנות מתקופת שיא במכירות האופיינית בחגי תשרי.
עד כה ההערכה הייתה כי הדחיות בהשקת הגרסה לישראלים נעוצות בכך שאמזון המתינה עד שתשלים גיוס של 100 סוחרים ישראלים, כדי ליצור מסה מספיק מגוונת עבור הצרכנים המקומיים. בניגוד למצופה ולפרסומים, אמזון לא נכנסת לישראל במתכונת מלאה של הקמת מחסנים מקומיים וגם לא להקמת אתר מקומי ייעודי. החידוש כעת הוא שכאשר צרכן ישראלי ייכנס לאתר אמזון.קום הוא יזוהה כישראלי, ובקטגוריה בה יחפש מוצר מסוים יקודמו עבורו קודם כל הסוחרים הישראלים. רכישה מסוחר ישראלי ורק מישראלי תבטיח משלוח הסחורה מישראל בתוך יום־יומיים ובמחיר מופחת או בחינם.
במכתב נשלחה שורה של הוראות ובהן מבקשת אמזון: הבטיחו שיש בידכם תמונות באיכות טובה של המוצר ותוכן איכותי של תכונותיו. הבטיחו שיש לכם מוצרים במחירים תחרותיים, אם אתם מתכוונים להתחיל את ההשקה עם דילים מיוחדים - היערכו עם המחירים המוזלים והבטיחו שהמשלוח שלכם מוכן. ההערכה היא שהתרומה האמיתית של כניסת אמזון לשוק הישראלי תהיה בסטנדרטים הגבוהים שהיא תביא עימה.