ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

הוועידה הכלכלית

"נממן מלאי לעסקים קטנים שימכרו באמזון"

דודו וקנין, ראש מערך העסקים הקטנים בבנק לאומי, מצהיר כי יסייע לבעלי עסקים להתרחב למכירות מקוונות: "פוטנציאל צמיחה משמעותי"

נעמי צורף 08:4002.09.19

"כמו שאני לא מאמין שבעתיד לא יהיו בנקים, כך אני גם לא מאמין שלא יהיו עסקים פיזיים", אומר דודו וקנין, ראש מערך העסקים הקטנים של בנק לאומי לקראת הופעתו בוועידה הכלכלית לאומית 2019 של "כלכליסט" בשיתוף לאומי, שתתקיים היום. "אני מאמין שיהיו גם וגם. יהיה מי שיעדיף להמשיך למכור ולקנות באופן פיזי, ויהיה מי שיעדיף לעשות זאת בדיגיטל, ויהיה מקום גם לאלה וגם לאלה".

 

וקנין מברך על כניסת אמזון לישראל: "אנחנו מרגישים סוג של אחריות לחשוף את הלקוחות שלנו לאפשרות של מכירה מקוונת. אמזון גורמת לאנשים לרצות לקחת חלק במסחר המקוון, להיחשף. לא כל עסק יכול להיות שם, אבל עסקים שיימצאו מתאימים יוכלו להגדיל מכירות בצורה משמעותית".

 

מי מתאים יותר למכירה באמזון?

"כרגע מדובר בעיקר על מכירה של כלי עבודה, מחשבים, מצלמות, מוניטורים לעגלות וכדומה, לשם אמזון מכוונת. בסוף מי שיצליח זה מי שיספק מוצר ייחודי שהוא סוג של מותג, וכמובן חשוב שזה לא יהיה מוצר שיש קושי בשינוע שלו, בטח אם בסוף השאיפה היא למכור גם בחו"ל ולא רק בארץ.

דודו וקנין. "נפנה לקוחות אל חברות ישראליות שעוסקות בייעוץ ומתמחות במסחר מקוון" דודו וקנין. "נפנה לקוחות אל חברות ישראליות שעוסקות בייעוץ ומתמחות במסחר מקוון" צילום: אוראל כהן

 

 

"במקביל יש להיות מודעים לכך שסף הכניסה והמכירה באמזון הוא קשוח. כל עסק יצטרך לעשות בדיקת היתכנות. אנחנו מעריכים שפתיחה של חנות וקמפיינים עולים כ־15-10 אלף דולר. זו עלות נסבלת יחסית, אבל הכסף הגדול מושקע בהיערכות מבחינת מלאים. מצד אחד אתה חייב להיות מוכן מבחינת אספקה, אתה לא יכול למצוא את עצמך פותח חנות ומעלה מוצרים ולא עומד בזמני האספקה של אמזון שבארץ ינועו בין שלושה לחמישה ימים; מצד שני אתה לא רוצה להיתקע עם ערימות של סחורה".

 

אז מה עושים?

"אנחנו מרגישים אחריות גדולה כלפי הלקוחות שלנו ושואפים ללוות אותם באופן צמוד, לקחת אותם יד ביד לעבר עולם המסחר המקוון, ולתת להם את הכלים שיאפשרו להם להצליח בעולם הזה. אנחנו תופסים את התפקיד שלנו מול העסקים הקטנים באופן שונה מהתפקיד של הבנק המסורתי, שפותח חשבון ומבצע העברות, ואנחנו גם מרגישים שהלקוחות מצפים מאיתנו ליותר מזה. אנחנו פועלים מתוך ההבנה שמה שמאפיין את רוב הלקוחות שלנו זה שאין להם סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל מכירות או סמנכ"ל תפעול, אלא הלקוח שלנו ממלא את כל התפקידים האלה. לכן חשוב לתת להם כמה שיותר כלים.

 

"אנחנו בוחנים היום שיתוף פעולה עם מספר חברות ישראליות שעוסקות בייעוץ ומתמחות במסחר מקוון. אנחנו שואפים להקים מנגנון של שיתוף פעולה איתן, במסגרתו נפנה את הלקוחות שלנו אל החברות האלה. בנוסף, אם נחשוב שעסק צריך במסגרת הפעילות הרגילה שלו להחזיק איקס מלאי ועם הכניסה לאמזון איקס פלוס 20%, אם נבין שיש כדאיות והיתכנות, אנחנו נממן את ה־20% האלה. הרי לא מדובר במלאי שייזרק, אלא בסך הכל במלאי שאם לא יימכר דרך אמזון, יימכר במכירה רגילה וייקח עוד קצת יותר זמן".

 

איך אתה רואה את הפיתוח של עולם התשלומים לעסקים הקטנים?

"אנחנו כבר יודעים שזה נגס באופן משמעותי בהכנסות שלנו מאותם ערוצים, ואנחנו מבינים שגם כנראה המסחר העולמי בנושא התשלומים הולך להשתנות עם התפתחות הטכנולוגיה. אם קודם היינו צריכים טכנולוגיות קשוחות שכפופות לרגולציות, היום זה הרבה יותר מאפשר, מה שיוזיל עוד יותר עלויות לצרכנים ובהתאם ימשיך לפגוע בהכנסות הבנקים. אבל אנחנו כבר שם, לא נופתע כשזה יקרה כי אימצנו פתרונות של תשלומים חינם, למשל אפליקציית Pay של לאומי".

 

יש סימני מיתון על רקע הצפי לירידה בצמיחת הצריכה הפרטית?

"ברבעון הראשון הצריכה הפרטית התבססה הרבה על כלי רכב, מה שלא היה ברבעון השני. אך ברור שאי אפשר לבנות צמיחה פרטית על כלי רכב, ואפשר לומר שרואים האטה בביקושים. אני לא יודע איך מלחמת המכסים בין סין לארצות הברית תשפיע, אבל אין ספק שאנחנו שוק מושפע".

 

באילו סקטורים של עסקים קטנים רואים צמיחה ובאילו האטה?

"ענף השירותים גדל ומתפתח בעקבות גידול האוכלוסייה והביקוש שעולה, כל מה שקשור במשרדי עורכי דין, רואי חשבון, מתווכים ורופאים. לעומת זאת, במסחר הקמעונאי חלה עלייה ברמת הסיכון. מצבו של עולם הטקסטיל לא טוב. ראינו לא מעט נפילות גדולות של רשתות אופנה שנדמו להיות יציבות יחסית, ויש כאן תגובת שרשרת של העסקים הקטנים בסקטור"."

בטל שלח
    לכל התגובות
    x