$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

UPS ישראל מפתחת בארץ זרוע למתן שירותי סחר מקוון

חברת הבלדרות במו"מ מתקדם להיכנס כשותפה ב־eCommunity המקומית, שמקימה ומנהלת אתרי מכירות באמזון ובאיביי לחברות כמו סנו, אהבה וללין

אורנה יפת 06:5807.01.19

OPSI (נציגת UPS בישראל) מנהלת מגעים מתקדמים לכניסה לשותפות בחברת הסחר האלקטרוני המקומית איקומיוניטי (eCommunity), כך נודע ל"כלכליסט". העסקה תעניק דריסת רגל ראשונה בעולם הסחר המקוון ל־UPS ישראל, שבבעלות משותפת של משפחת לבנת, אלייד אחזקות וגלוברנדס.

 

איקומיוניטי של ניר זיגדון ואודליה אורבך מתמחה בהקמת חנויות מקוונות, בין היתר באמזון ובאיביי, ומספקת שירותי ניהול ושיווק של אתרי המכירות, ניתוח שוק ומתחרים וניהול קמפיינים. לחברה 48 לקוחות ישראלים שפתחו באמצעותה חנויות באמזון למכירה לחו"ל, בהן ללין של פוקס, חברת הקוסמטיקה אהבה, תכשיטי מיכל נגרין, חברת הצעצועים דיאמנט וסנו. העסקה, ששוויה מוערך במספר מיליוני שקלים, צפויה להשאיר את זיגדון ואורבך כבעלי השליטה ומנהלי איקומיוניטי.

 

 

מנכ"ל UPS ישראל יאיר עשהאל. "נערכים לאמזון" מנכ"ל UPS ישראל יאיר עשהאל. "נערכים לאמזון" צילום: יובל חן

 

 

ברקע המגעים בין הגופים עומדת הערכתן כי במהלך השנה הקרובה צפויה אמזון להיכנס לפעילות קמעונאית בישראל באמצעות אתר בשפה העברית. אך בשלב זה שיתוף הפעולה בין UPS ישראל לאיקומיוניטי מכוון בעיקר לפעילות מכירתית בחו"ל.

 

שאיפה לספק מענה כולל בתחומי המכירות וההפצה

 

עד כה נמנעו יחסית חברות השילוח והבלדרות הגדולות להיכנס לתחום הסחר המקוון בשל התקורות הגבוהות הנדרשות מהן. האתגר המרכזי כיום עבור המסחר המקוון הוא מה שמכונה ה"לאסט מייל": החלק האחרון של המשלוח שבו יש להעביר את החבילה ממרכז המשלוחים אל בית הלקוח.

 

UPS פעלה בארץ עד לאחרונה ממספר מרכזי משלוחים, אך על רקע התפתחות הסחר המקוון סגרה את מרכזים אלו ופתחה בראש השנה מרכז גדול ומשודרג במודיעין בהשקעה של 100 מיליון שקל. "אנחנו מתכוונים להיכנס לסחר אלקטרוני והמרלו"ג (מרכז לוגיסטי — א"י) מכניס אותנו לעולמות שירות נספים", אמר בספטמבר מנכ"ל החברה יאיר עשהאל ל"כלכליסט". "אנחנו יכולים לתת לחנויות עם אתרי סחר את כל שירותי השילוח, כולל מיון והפצה מהארץ לחו"ל ולהפך. סוחר שפותח חנות באמזון רוצה למכור סחורה ולא לעסוק בלוגיסטיקה".

 

החבירה לאיקומיוניטי תאפשר ל־UPS לספק מענה כולל לסוחרים גם בתחום המכירות והשיווק באינטרנט והן בתחום הלוגיסטיקה וההפצה. הגוף המשותף צפוי להציע שירות משולב לחברות ישראליות שמעוניינות למכור לחו"ל דרך האינטרנט, ולאחר כניסתה של אמזון למכירה ישירה בארץ הוא יוכל לספק את השירות גם לחברות זרות שיבקשו למכור דרכו בישראל. אלא שצעד זה ידרוש מ־UPS למצוא פתרון לבעיית ה"לאסט מייל" בארץ כדי להגיע לבתים ברחובות צרים.

  

מימין: בעלי eCommunity אודליה אורבך וניר זיגדון. יישארו בעלי השליטה מימין: בעלי eCommunity אודליה אורבך וניר זיגדון. יישארו בעלי השליטה

 

 

עבור איקומיוניטי החיבור עשוי להניב לקוחות זרים שכבר עובדים עם חברת הבלדרות הבינלאומית, שמפעילה 300 מחסנים באירופה ו־5,000 מחסנים בארה"ב. חברת הסחר האלקטרוני אוחזת בתו איכות SPN, שמאשר כי היא נותנת שירותי ספק מורשה בפלטפורמת המכירות של אמזון. איקומיוניטי היא אחת ממספר חברות ישראליות מעניקות שירותי בניית ותפעול אתרי מכירה. החברה גובה תשלום של 12–8 אלף דולר על בניית חנות מקוונת וגוזרת עמלה חודשית של 12%–15% מהמכירות עבור תחזוק.

 

שיעור גבוה יחסית של מוכרים ישראליים באמזון

 

ב־2017 יצאו מישראל כ־300 אלף טון בסחורות של חברות מקומיות למחסנים הלוגיסטיים של אמזון בארה"ב ובאירופה בדרכן לקונים — זינוק כמותי של 18.5% בהשוואה לשנה הקודמת. במקביל חלה עלייה של 8% במספר החשבונות שפתחו באמזון חברות ישראליות, שמתמקדות בעיקר בקוסמטיקה, יודאיקה, מוצרי טיפוח ומוצרי תינוקות. לפי נתוני אמזון, ישראלים אחראים ל־0.94% מתוך כלל הכניסות של מוכרים למערכת ניהול המכירות של האתר — שיעור גבוה ביחס לגודל האוכלוסייה.

 

סביר להניח שהתחרות בשוק המקוון תוביל לקונסולידציה גם בתחומי השילוח והבלדרות, במסגרתה שחקניות קטנות יירכשו בידי חברות גדולות. החיבור בין UPS ישראל לאיקומיוניטי עשוי לאפשר לגוף המשותף להתחרות בשחקניות ענק כמו אמזון, שמפעילה מחסנים רבים ברחבי העולם ומקימה מערכים לוגיסטיים ענפים לצורכי שילוח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x