$
פרסום ושיווק

יפאורה מיישרת קו עם קוקה קולה וטמפו: מייקרת את משקאותיה בעד 4%

העלאת המחיר תחול על כל מותגי המשקאות הקלים של החברה, בהם RC קולה, שוופס, סודה, ספרינג, תפוזינה ו-Fruit Water. העלאת המחיר נרשמת בהמשך להוטעת טמפו בשבוע שעבר על התייקרות בשיעור דומה וכחודש לאחר ההתייקרות של קוקה קולה ישראל

נורית קדוש 18:2311.11.18

חברות המשקאות מיישרות קו עם קוקה קולה ישראל ומצטרפות לגל עליות המחירים בשוק המזון. חברת יפאורה שבבעלות חברת קרור הציבורית של שלמה רודב ורוני גת (69.5%) וחברת כלל תעשיות שבשליטת לן בלווטניק (30.5%), הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירי משקאותיה בעד 4%. העלאת המחיר תחול על כל מותגי המשקאות הקלים של החברה, בהם RC קולה, שוופס, סודה, ספרינג, תפוזינה ו-Fruit Water. העלאת מחיר זו נרשמת בהמשך להודעת טמפו בשבוע שעבר על התייקרות בשיעור דומה. שתי חברות המשקאות הוציאו את הודעת ההתייקרות, כחודש לאחר שהחברה המרכזית למשקאות קוקה קולה ישראל, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים בשיעור דומה.

 

 

 

 

משקה שוופס של יפאורה משקה שוופס של יפאורה

 

 

הסיבה להתייקרות לא ברורה וביפאורה סירבו להגיב. למרות העלייה שנרשמה בשכר המינימום, אשר משפיע על היקף הוצאות חברות תעשיתיות, חברת המשקאות יפאורה מספקת רווחיות נאה לבעליה. מתשקיף שפרסמה החברה לפני כצי שנה, עולה כי החברה חילקה דיבידנדים בהיקף של 519 מיליון שקל מאז 2008. הדיבידנד האחרון של יפאורה-תבורי במאי החולף עמד על 35 מיליון שקל, שמתוכם קיבלו בעלי המניות של יפאורה 25 מיליון שקל, ואילו 10 מיליון שקל נוספים נותרו בקופת החברה האם יפאורה.

 

יפאורה היא החברה מספר 2 בתחום (26% לפי נתוני נילסן) אחרי קוקה קולה (51%) ולפני טמפו. (15%) הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) ב-2017 עמד על 207 מיליון שקל. יפאורה מעסיקה 774 עובדים בשני מפעלים, המפעל העיקרי ברחובות והשני בעין גדי למים מינרליים בו היא מחזיקה ב-50%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x