גל ההתייקרויות לא עוצר: קוקה קולה ישראל מעלה את מחירם של חלק ממוצריה בשיעור של עד 3.2%
מחירם של משקאות מוגזים בבקבוקים משפחתיים ובפחיות יעלה בשיעור של 2.1%; מחיר משקאות פריגת בבקבוקים משפחתיים יעלה ב-3.2%. זאת בהמשך לחברות נוספות שמעלות מחירים כמו פריניב, סוגת ותנובה
גל ההתייקרויות בשוק המזון לא עוצר. החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) החליטה להעלות את מחירי חלק ממוצריה בשיעור של עד 3.2%. התייקרות זאת יוצאת לדרך כחודשיים בלבד לאחר שהעלתה החברה גם את מחירי מוצרי החלב של טרה בשיעור של כ-3.4%. מהחברה נמסר כי ״עדכון זה מתבצע עקב עליית התשומות לתעשייה. ממוצע העדכון עומד על 1.6% ואינו חורג מעליית מדד המחירים לצרכן".
במסגרת ההתייקרות, יעלה מחירם של משקאות מוגזים בבקבוקים משפחתיים ובפחיות בשיעור של 2.1%. מחיר משקאות פריגת בבקבוקים משפחתיים יעלה ב – 3.2% ומחיר פריגת סחוט בבקבוק אישי יעלה ב-3%.
- טרנד הבריאות העולמי הכניס את קוקה קולה לשוק הקפה
- מנכ"ל שופרסל מסמן: ההתייקרויות חוזרות, אבל באופן מתון יותר
- אורי אריאל לכחלון: "משרד האוצר לא פועל בתום לב בעניין ייקור מוצרי החלב"
החברה המרכזית הינה מונופול בשוק משקאות הקולה והחברה עומדת בפני שימוע בעקבות כוונת רשות ההגבלים להטיל עליה קנס בגובה 62 מיליון שקל על ניצול לרעה לכאורה של מעמדה כמונופול בשוק משקאות הקולה.
בתוך כך, השבוע הודיעה החברה המרכזית על פרישתו של רוני קוברובסקי לאחר 42 שנות פעילות בקבוצה. ב-20 השנים האחרונות כיהן קוברובסקי כמנכ״ל ונשיא החברה. את מקומו של קוברובסקי שמינה מייסד החברה מוזי ורטהיים שנפטר לפני שנתיים, יתפוס יורם שגיא, שכיהן עד כה כמנכל החברה בראשה עומד דודי וורטהיים.
מהלך זה יוצא לדרך אחרי שהבוקר (ה') נחשף בכלכליסט כי חברת המשקאות פריניב, הגישה לרשתות המזון בקשה להעלות את מחירי מוצריה ב-3%. ההתייקרות נומקה בעלייה בהוצאות החברה, בין היתר בעקבות העלאת שכר המינימום ותשומות נוספות.
המחירון החדש של קוקה קולה מצטרף לבקשות נוספות שהוגשו לרשתות בחודשים האחרונים. ראשונה היתה חוגלה קימברלי שהגישה לרשתות השיווק בחודש מאי בקשה להעלאה של 10% במוצריה, זאת לטענתה בשל עלייה מתמשכת של 50% במחיר התאית, שהחלה בינואר ולא פסקה. ימים ספורים לאחר מכן, הצטרפה חברת סנו למהלך והגישה אף היא בקשה להעלאת מחיר מוצרי הנייר מתוצרתה בשיעור של כ-10%.
חודש לאחר מכן, היתה זו סוגת השולטת בקטגוריית האורז שהודיעה לרשתות על רצונה להעלות את מחירי האורז הפרסי, אורז בסמטי ואורז יסמין בעד 30%, בשל התייקרות חומר הגלם והתחזקות המטבע התאילנדי. לגל ההתייקרויות הצטרפה חברת ויסוצקי עם בקשה להעלות בכ-7% את מחיר מוצרי מלח הארץ שהיא מפיצה וב-8% שתיים מסדרות התה מתוצרתה. גם שסטוביץ, יבואנית טונה ריאו מרה הגישה לקמעונאים מחירון המשקף התייקרות של כ-10% בטענה להתייקרות חומר הגלם.
ההתייקרות המשמעותית ביותר בפן התודעתי נרשמה כשתנובה, הסופגת זה כשנתיים את התייקרות החלב הגולמי ללא עדכון מחירי מוצרי החלב שבפיקוח. החברה הודיעה באוגוסט על העלאת חלק ממוצרי החלב שלא בפיקוח בשיעור של עד 3.4%. בעקבות הודעתה, העלתה גם טרה את מחירי מוצריה. הקמעונאים הגדולים ובראשם שופרסל, המהווה את הסמן הימני בענף, אישרו את מרבית הבקשות שקיבלו, אם כי בשיעורים פחותים.