$
פרסום ושיווק

גל ההתייקרויות נמשך: גם טמפו מעלה מחירים

אחרי תנובה, טרה, סוגת וקולה–קולה: טמפו הודיעה שהיא מייקרת את המשקאות שלה, בהם פפסי, נסטי, נשר מאלט ומשקה האנרגיה XL

נווית זומר 08:4408.11.18

חברת טמפו הודיעה כי לראשונה אחרי 7 שנים היא נאלצת להעלות מחירים – ב־2.1% עד 4.2%. "היו לא מעט התייקרויות בשנים האחרונות בכל הנוגע לעלויות ייצור והפצה, ספגנו את ההתייקרויות ככל שיכולנו, ולצערנו אין ביכולתנו לספוג עוד. אנחנו מקווים שתקבלו את צעדינו בהבנה מלאה", נאמר בהודעת סמנכ"ל המכירות של החברה, יוסי שחר.

 

לפי המחירון שצורף ללקוחות, פחיות ובקבוקי ליטר וחצי של פפסי יעלו ב־2.1%, משקאות ג'אמפ ב־3.2%, נסטי ב־3.2% בירה נשר ומאלט סטאר ב־3.2% משקה האנרגיה XL ב־2.8%.

 

לאחרונה הודיעה גם החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל) על עליית מחירים בשיעור של עד 3.2%. בממוצע העלתה החברה את מחירי המשקאות ב־1.6%.

מפעל של טמפו מפעל של טמפו צילום: נמרוד גליקמן

 

במסגרת ההתייקרות של החברה המרכזית, הועלה מחירם של משקאות מוגזים בבקבוקים משפחתיים ובפחיות ב־2.1%. מחיר משקאות פריגת בבקבוקים משפחתיים הועלה ב־3.2% ומחיר פריגת סחוט בבקבוק אישי ב־3%.

 

התייקרות זאת יצאה לדרך כחודשיים בלבד לאחר שהעלתה החברה המרכזית גם את מחירי מוצרי החלב של טרה, שבשליטתה בכ־3.4%.

 

מהחברה נמסר אז כי "עדכון זה מתבצע עקב עליית התשומות לתעשייה. ממוצע העדכון עומד על 1.6% ואינו חורג מעליית מדד המחירים לצרכן".

 

המחירון החדש של טמפו וקוקה־קולה מצטרף לבקשות נוספות שהוגשו לרשתות בחודשים האחרונים. ראשונה הייתה חוגלה קימברלי, שהגישה לרשתות השיווק בחודש מאי בקשה להעלאה של 10% במוצריה, לטענתה בשל עלייה מתמשכת של 50% במחיר התאית. ימים ספורים לאחר מכן, הצטרפה חברת סנו למהלך והגישה אף היא בקשה להעלאת מחיר מוצרי הנייר מתוצרתה בכ־10%.

 

חודש לאחר מכן הודיעה סוגת, השולטת בקטגוריית האורז, על רצונה להעלות את מחירי האורז הפרסי, אורז בסמטי ואורז יסמין בעד 30%, בשל התייקרות חומר הגלם והתחזקות המטבע התאילנדי.

 

לגל ההתייקרויות הצטרפה ויסוצקי עם בקשה להעלות בכ־7% את מחיר מוצרי מלח הארץ שהיא מפיצה וב־8% שתיים מסדרות התה מתוצרתה. גם שסטוביץ, יבואנית טונה ריו מרה הגישה לקמעונאים מחירון המשקף התייקרות של כ־10% בטענה להתייקרות חומר הגלם.

 

באוגוסט האחרון הודיעה תנובה על העלאת חלק ממוצרי החלב שלא בפיקוח בשיעור של עד 3.4%. בעקבות הודעתה, העלתה גם טרה את מחירי מוצריה. הקמעונאים הגדולים ובראשם שופרסל, אישרו את מרבית הבקשות שקיבלו, אם כי בשיעורים פחותים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x