ההתייקרויות במזון נמשכות: מדד המחירים של סטורנקסט עלה ב־0.7% בשליש הראשון של השנה
עליית המחירים נגרמה כתוצאה מהתייקרויות שביצעו הקמעונאים, זאת אף שיצרניות המזון לא שינו מחירים מחשש מתגובת הצרכנים הצפויה לבוא לידי ביטוי בצמצום הקניות. המכירות של אסם ושטראוס צמחו בשיעור הגבוה ביותר
מגמת עליות המחירים בשוק המזון נמשכת. מדד המחירים של חברת סטורנקסט עלה ב־0.7% בשלישון הראשון השנה, זאת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עליית המחירים המורגשת בענף המזון נגרמה כתוצאה מהתייקרויות שביצעו הקמעונאים, זאת אף שיצרניות המזון לא שינו מחירים מחשש מתגובת הצרכנים הצפויה לבוא לידי ביטוי בצמצום הקניות. עיתוי החגים שחלו השנה במועד מוקדם מכפי שחלו בשנה שעברה הוביל לכך שבחודש אפריל נרשמה ירידה של 3.3% במכירות מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח וניקיון).
- מחירי מוצרי המזון עולים בזמן שיתר השוק בירידה
- יוקר המחיה? הצרכנים אוהבים לקנות פרימיום
- חברות המזון הגדולות שולטות ב־86% ממכירות חנויות הנוחות
השינוי בעיתוי החגים הוביל לבלימת העלייה החדה במכירות מוצרי הצריכה (5.9%), שנרשמה בחודש מרץ שבמהלכו חל חג הפסח. כך, מכירות השלישון הראשון של השנה הסתכמו ב־14.12 מיליארד שקל, עלייה של 2.7% שהושגה בין היתר בגלל ההתייקרויות בענף. כמו כן, העלייה הורגשה גם בגלל השינוי בתמהיל סל המוצרים, שמכיל יותר מוצרי פרימיום, וכן בגלל הקניות המוגברות של צרכנים לקראת יום העצמאות.
מבין חברות המזון בלטו אסם ושטראוס, שמכירותיהן באפריל צמחו ב־5.8% ו־5.1% בהתאמה. בשטראוס הצמיחה הושגה כתוצאה ממוצרי הפרימיום שהשיקה. באסם מדובר בהתאוששות מהירידה במכירות שחוותה החברה בשנה שעברה בעקבות הסכסוך העסקי בינה לבין אושר עד, שהסתיים בחודש מאי אשתקד. בשלישון הראשון השנה ירד נתח השוק של המותג הפרטי ל־6.1% לעומת 6.3% בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל עלה נתח השוק של עשרת הספקים הגדולים ב־0.2%.