$
פרסום ושיווק

טריפל סי הודיעה על ביטול ההסכם עם וונטייז - שירות smart.tv בסכנה

ההודעה הגיעה לאחר שוונטייז, הודיעה לטריפל סי כי תפסיק חלק מהשירותים למוצר הטלוויזיה. זאת כיוון שלא העבירה לה תשלומים שנקבעו בהסכם שיתוף הפעולה בין השתיים; בטריפל סי דווקא טוענים כי השירות צפוי להשתפר

אביב גוטר 18:5019.10.17
שיתוף הפעולה בין וונטייז לטריפל סי עלה על שרטון ומעמיד את שירות הטלוויזיה smart.tv בסכנה. וונטייז דיווחה היום (ה') כי חברת האינטרנט טריפל סי, הבעלים והמשווקת את מוצר הטלוויזיה smart.tv, הודיעה לה על ביטול ההסכם בתום שנת ההסכם הראשונה ב-30.4.18. הודעתה של טריפל סי מגיעה לאחר שוונטייז, הספקית הראשית שלה, הודיעה לה לפני יומיים כי תפסיק לספק חלק משירותי הטלוויזיה.

 

לטענתה של טריפל סי, הודעתה של וונטייז מלפני יומיים מהווה הפרה מהותית של ההסכם בין הצדדים בקשר להתחייבותה לספק לה תכנים לשירות, וגרמה לה נזקים משמעותיים. לפיכך הודיעה טריפל סי כי אין בכוונתה להמשיך ולשלם לחברה את מלוא הסכומים אליהם התחייבה במסגרת ההסכם, אלא סכומים מופחתים עד למועד סיום ההתקשרות בין הצדדים.

 

smart.tv smart.tv צילום: עומר כביר

 

ספקית האינטרנט טריפל סי השיקה בחודש אפריל שירותי טלוויזיה מתוך שאיפה לשבור את שוק הטלוויזיה של HOT ו-yes עם חבילת שידורים ב-50 שקל לחודש.

 

לשם כך היא התקשרה כבר בחודש ינואר עם החברה הבורסאית וונטייז בהסכם לשלוש שנים שמסגרתו התחייב לשלם כ-17 מיליון שקל.

 

מותג הטלוויזיה smart.tv נוסד משיתוף הפעולה בין וונטייז, האחראית על שירותי הטכנולוגיה, ה-VOD והערוצים הלינאריים, לבין טריפל סי האחראית על שיווק המוצר. המותג מציע לצרכנים חבילת ערוצי טלוויזיה צרה המורכבת מערוצי עידן+ ובתוספת ערוצים בינלאומיים, לצד חבילת שירות VOD הכוללת 4,000 שעות תוכן וספריית סרטים.

 

וונטייז טוענת להפרת ההסכם

 

על פי הודעתה של וונטייז מלפני יומיים, טריפל סי שבבעלות רמי נחום אינה עומדת בתשלומים שנקבעו בהסכם. בשל כך תסיר וונטייז תוך 30 יום שניים מתוך ארבעה רכיבים של השירות אותם היא מעניקה לטריפל סי – ערוצים לינאריים בעברית, בהם ערוץ המורשת, ערוץ המוזיקה והערוצים בהם משודרים תכניה של זכיינית ערוץ 2 קשת, וכל הערוצים הלינאריים הבינלאומיים.

 

המחלוקת המרכזית נעוצה בעניין התוכן, והיא הסיבה לכך ששירות הטלוויזיה smart.tv אינו מצליח להתרומם ולגייס לקוחות בהתאם לציפיות.

 

המוצר אינו כולל ערוצים אטרקטיביים מספיק בהשוואה למתחרות, שכן טריפל סי טוענת כי וונטייז לא מספקת לה את כל התכנים שהובטחו לה ולכן היא נאלצת להגיע להסכמים עצמאיים עם ספקי תוכן.

 

על פי ההסכם, וונטייז אחראית לספק לשירות smart.tv שירות טכנולוגי מלפני ומאחורי הקלעים, בהם אספקת ממירים, אפליקציה ייעודית, אתר לצפייה ייעודי וטכנולוגיה להעברת השידורים על גבי האינטרנט; אספקת שירות VOD הכולל רכישת זכויות השידור מספקיות תוכן, הצפנות, שידורים תרגומים, ולמעשה כל מה שדרוש לתפעול שירות שכזה; ושידור ערוצים לינאריים, כאמור.

 

וונטייז מכחישה את הטענות של טריפל סי וסבירה כי הן אינן מבוססות בלשון ההסכם וכל מטרתן לנסות לשפר את עמדתה המסחרית של טריפל סי בהתקשרות שבין הצדדים. בכלל, בכל הודעה על ביטול ההסכם בטענה להפרתו ההתקשרות בין הצדדים תסתיים בתום 30 יום מההודעה, ולא נתונה לטריפל סי הזכות לקבוע מועד מאוחר יותר לביטולו.

 

עוד סבורה וונטייז כי מי שמפרה את ההסכם באופן יסודי היא טריפל סי, בין היתר מאחר שאינה משלמת לחברה את התשלומים להם התחייבה ומאחר שלא עמדה בהתחייבויותיה לשיווק את השירות כראוי.

 

וונטייז מעריכה כי אם התקשרותה עם טריפל סי תבוא לידי סיום תהיה לכך השפעה מהותית על הכנסות החברה, אולם אינה יכולה להעריך בשלב את תוצאות ההליכים המשפטיים ככל שיינקטו בין הצדדים.

 

מדובר בפגיעה משמעותית גם עבור טריפל סי שאינה מסוגלת לספק את המוצר ללא הטכנולוגיה ושירותי התוכן שמספקת וונטייז. אם לבסוף יבוטל ההסכם בין הצדדים תצטרך טריפל סי לחפש ספקיות חלופיות שיספקו לה את כל השירותים הנדרשים להפעלת שירות טלוויזיה. בנוסף, זכויות השימוש במותג smart.tv שייכים לוונטייז לכן הפרידה צפויה להוביל גם למיתוג מחדש של השירות ועלייה בהוצאות הפרסום שלו.

 

מטריפל סי נמסר כי שירות smart.tv דווקא אינו בסכנה: "הלקוחות לא ייפגעו, ואף צפויים לשיפורים משמעותיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x