בלעדי לכלכליסט
אסם תשיק סלטים חדשים מופחתי שומן
המוצרים החדשים יגיעו באריזות קטנות מהמקובל בקטגוריה; זאת בעקבות מהלכי משרד הבריאות לסמן מוצרי מזון עתירי שומן, מלח וסוכר
- נתח השוק של אחלה עבר את צבר בשוק הסלטים לראשונה זה 14 שנה
- הבשר בעקבות הסלט, בדרך למשבר חדש?
- יש לו טעם: צלם ספרי הבישול של ג'יימי אוליבר הגיע לצלם חומוס ופלאפל
עד כה השיקה אסם במסגרת אסטרטגיה זו מוצרי פסטסטה, פתיתים ובייגלה בעלי ערכים תזונתיים משופרים, אך עשתה זאת תוך שהיא מקטינה את אריזות המוצרים באופן שיצר העלאת מחיר עקיפה. האריזות מכילות 20% מהכמות המגיעה במוצר הרגיל אך באותם מחירים, כך שהם עולים 1–2 שקלים יותר למוצר. לסדרות המוצרים החדשות אין מקבילה קיימת, אך חלקם מגיעים במשקל קטן מהמקובל בקטגוריה.
סדרת הסלטים החדשה כוללת חומוס, סלט חצילים וסל כרוב בעלי 7% שומן שיימכרו בגביעים בני 250 גרם - קטגוריית משקל שמהווה כ־20% ממכירות תחום הסלטים ונשלטת בידי שטראוס (42%) בעוד לאסם יש בה 10% בלבד. בנוסף תשיק אסם קטגוריה חדשה של מאזטים: סלטי ירקות במרקם קרמי שיימכרו בגביעים קטנים של 220 גרם ויכילו 50% ירקות. במקביל תשונה סדרת חומוס צבר הרגילה כך ששיעור השומן במוצרים ירד מ־18% ל־14%.
קטגוריית הסלטים כולה רשמה ירידה של 5% במכירות לכדי 313.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. היחלשות הקטגוריה מגיעה על רקע הירידה במכירות הנקניקים והבשרים המעובדים וכן מגמת הבריאות שדוחפת צרכנים לחיפוש חלופות בריאות יותר.