פרשת הסלמונלה: יוניליוור בחרה לא לערער ותשלם הקנס בסך 594 אלף שקל
במכתב ששלחה החברה לרשות להגנת הצרכן היא מסבירה את החלטתה ב"רצונה להשאיר מאחוריה את הפרשה" במסגרתה פרסמה דיווחים מטעים על הזיהום במוצריה; הרשות טרם הודיעה על כך למרות שמכתבה של יוניליוור התקבל לפני כעשרה ימים
- עלייה בתחלואה בסלמונלה מביצים; משרד הבריאות: טרם אותר המקור
- יוניליוור מנסה להמשיך הלאה מפרשת הסלמונלה בדגני הבוקר: מעלה קמפיין חדש
- יוניליוור מאשרת: התגלה זיהום סלמונלה במוצר "כריות נוגט" של תלמה
במכתב ששלחה החברה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כתבה יוניליוור כי "בשל רצונה להשאיר מאחוריה את הפרשה בעטיה הודיע לה הממונה על כוונתו להטיל עליה עיצום כספי, אין בכוונתה להשיג על כוונת הממונה ובדעתה לשלם את העיצום הכספי". החברה הדגישה כי אין בכך לאשר את הדברים שבהודעת הממונה, לפיהם הפרה את חוק הגנת הצרכן.
כזכור, ביולי האחרון נרשם מחסור בקורנפלקס תלמה ובדלי פקאן של החברה. פניות כלי התקשורת ליוניליוור בכדי לברר מה הסיבה למחסור והאם יש ממש במידע לפיו יש לחברה תקלת איכות בייצור, נענו בשלילה וביונילוור טענו כי גורמים בעלי אינטרס מנסים להפיץ שמועה שאין מאחוריה דבר. התעקשות לקבל תגובה רשמית, הולידה את התגובה הבאה: "חברתנו מבצעת באופן שוטף בדיקות מחמירות מאוד לכל מוצריה, טרם יציאתם לשוק. לעתים בדיקות אלו גורמות לחוסרים זמניים. עם זאת, חברתנו מעולם לא מתפשרת על איכות ותקינות מוצריה. כמובן שכל מוצרי החברה, לרבות דגני הבוקר של תלמה תקינים ובטוחים לשימוש".
רק כעבור יומיים הודתה החברה כי התגלה זיהום צולב, כלומר זיהום שמקורו בגורם חיצוני ולא בחומר הגלם. כמעט יממה נוספת נדרשה למנכ"לית יוניליוור ישראל, ענת גבריאל, לצאת לתקשורת ולנמק את ההסתרה בחוסר רצון לגרום לפאניקה בציבור. יומיים נוספים לקחו לחברה להסכים לפרסם את מספרי האצווה של המוצרים המזוהמים, מה שהוביל לכך שצרכנית גילתה כי בביתה קיימת אריזה פתוחה מהסדרה הנגועה.
תחקיר שערכה החברה הוביל למסקנה שמשטח מזוהם יצא בטעות ושלא בידיעתה ממחסן חיצוני בו מאוחסנים מוצריה.