בלעדי לכלכליסט
פרשת הסלמונלה: יוניליוור תיקנס ב־600 אלף שקל על פרסום מוטעה
הרשות להגנת הצרכן טוענת כי החברה פרסמה שמוצריה בריאים כשהיו בידיה ממצאים לזיהום
יוניליוור צפויה להיקנס בכ־594 אלף שקל על כך שהפרה את חוק הגנת הצרכן בפרסומיה המטעים, שטענו כי מוצריה תקינים בעוד שידעה על הזיהום ואי־חשיפת הממצאים על חיידק הסלמונלה שבמוצריה לפני כחצי שנה. כך נודע ל"כלכליסט".
העילה לקנס שניתן על ידי הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן היא הטענה לפרסומים מטעים של החברה ביולי ובאוגוסט האחרונים, כי כל דגני הבוקר ששווקו והגיעו לידי הצרכנים בטוחים למאכל, למרות שבפועל חלקם היו נגועים בחיידק הסלמונלה. לטענת הרשות, על אף שהתקבלו בחברה ממצאי בדיקות שהראו כי קיים זיהום במוצרים אלו, הפיצה החברה מוצרים אלו לרשתות השיווק ואף פרסמה באופן יזום ומטעה, בתקשורת ועל גבי שלטים ברשתות השיווק מודעות לפיהן המוצרים בטוחים.
- שוב חשש לסלמונלה ביוניליוור: הפעם בדגני הבוקר "כריות נוגט"
- משבר הסלמונלה: הדין הכפול של משרד הבריאות
- מנכ"לית יוניליוור: "חרב עליי עולמי"
סיבה נוספת לקנס היא העובדה כי נציגי שירות הלקוחות של החברה השמיעו בפני לקוחות מסרים לפיהם דגני הבוקר בטוחים לאכילה וכי דגני הבוקר המזוהמים מעולם לא שווקו לצרכנים. מדובר בכוונת חיוב שנשלחה על ידי הרשות להגנת הצרכן לחברה, אולם זאת נשלחה לאחר בדיקה מעמיקה. לרשות יוניליוור עומדת האפשרות לבקש הליך שימוע, במהלכו יכולה להתבצע גם הפחתת קנס. סכום הקנס שנקבע הוא לאחר הפחתה של 20%, משום שמדובר בהפרה ראשונה של החברה.
מיוניליוור נמסר: "קיבלנו את ההודעה ואנו לומדים אותה". מהרשות להגנת הצרכן נמסר: "הרשות מנועה מלהגיב על הליכים בעודם מתנהלים".