מנכ"לית משרד התחבורה: "קיבלנו היתר עבודות לסופ"ש - כואב לראות את הטירוף הזה"
המנכ"לית קרן טרנר מגיבה לראשונה על משבר הרכבת ושוללת את הטענות לפיהן ניתן היה לבצע את העבודות במועד אחר: "אם זה היה קורה, להשבתה המתוכננת בת"א היינו צריכים להוסיף עוד עשרה ימים"
מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מגיבה לראשונה על המשבר שנרשם בסופ"ש האחרון, בו היו מעורבים ראש הממשלה בנימין נתניהו שר התחבורה ישראל כץ ושהגיע לשיאו עם השבתת המסילה שמחברת בין תל אביב לחיפה."יש צוות מקצועי ולוחות זמנים לעבודות בשבת. כל 20 העבודות בסופ"ש הזה קיבלו היתר. אחת העבודות (פירוק המסילה בתל אביב - ל"ג), זו שבגללה אין לנו תנועת רכבות כרגע, דורשת 28 שעות, חייבים להשבית את הכל. שר העבודה הוא היחיד ששוקל את השיקול. אני כמנכ"לית משרד התחבורה צריכה לשקול האם לפגוע בציבור או לא? כבר עובדים ככה שנים מול שר העבודה. נפגע שירות חיוני לאזרח ולכן קיבלנו היתר לעבוד בשבת.
- משבר הרכבת מגיע לשיא: חיילים בתורי ענק, פקקים בכל הארץ
- לא רק השבת: נוסעי הרכבת בני ערובה של סכסוך בליכוד
- אפילו החרדים לא ידעו מה הם רוצים להשיג
קרן מגיבה על הטענות שנשמעו מצד בכירים בליכוד כאילו הם יכלו לחבר את העבודות האלה לעבודות שמתכוננות לספטמבר. מדובר במבצע ענק שלא כל הציבור מודע אליו, במסגרתו כל תנועת הרכבות תושבת במרחב תל אביב לשמונה ימים מלאים כדי לחבר את מסילת הקו החדשה לירושלים לרשת הארצית. "אם זה היה קורה, למבצע של שמונה ימים היינו צריכים להוסיף עוד עשרה ימים. אם היינו מחברים את זה כמו שטען ח"כ ביטן בחדשות היינו מאריכים את המבצע. אם אנחנו לא חייבים, אנחנו לא עובדים בשבת. זה לא קשור לפקידות, לא לשר התחבורה ולא למנכ"ל משרד התחבורה. היינו בישיבה על ראשי הסיעות החרדיות, הסברנו מתי נעבוד, וביקש השר והנחה שאיפה שלא חייבים לא יעבדו בשבת. גם אם השר היה רוצה, עם כל הבולדוזריות שלו, אין לו סמכות לאשר או לא לאשר עבודות בשבת ובטח שלא לכפות את זה"
טרנר טוענת שהיא אישית התקשרה לראש הסגל במשרד ראש הממשלה יואב הורביץ לראות האם יש הנחייה להפסיק את העבודות, כי לא בוטל שום היתר. "במישור המקצועי אני מופתעת שכל המדינה צריכה היום להיות בסחרור, על אף שלא השתנה שום דבר בעבודה שלנו מזה שנים. זה כואב לראות את הטירוף הזה ואת הפגיעה בציבור. גם אנחנו נערכנו ותגברנו אוטובוסים למזער את הפגיעה. היקפי העבודות עולים, אנחנו מחברים את הפריפריה למרכז ברשת רכבות. חוק שעות העבודה מדבר גם על כלכלת ישראל ושירות חיוני. לתפיסתה הפתרון צריך להגיע בצורה אחרת לכל המשברים הללו. "מי שלא רוצה שנעבוד בשבת צריך לשנות באופן אקטיבי את החוק, שמאפשר זאת. גם בשבת הזו חברות מקבילות לנו, שלא קשורות למשרד התחבורה, עבדו בשבת. כדי שהמדינה תתפקד מותר לעבוד בתנאים מסויימים בשבת. לשאלה על תחבורה ציבורית בשבת- זה עניין של מדיניות ואנחנו לא אלו שמחליטים האם לשנות את הסטטוס קוו", סיכמה.