בג"ץ ממליץ לבזק למשוך את העתירה לביטול ההפרדה המבנית: "סבורים שתידחה"
הדברים נאמרו בדיון שנערך היום בעתירת בזק נגד משרד התקשורת, שהוגשה לפני שנתיים לביטול ההפרדה המבנית בקבוצה; בזק ביקשה שבעה ימים על מנת להודיע את עמדתה
עתירת בזק לביטול ההפרדה המבנית בקבוצה צפויה להידחות – כך מסתמן מדברי השופטים מדיון שנערך היום (ג') בבג"ץ.
- משרד התקשורת לא אישר שינוי מבני-תאגידי בחברות הבנות בקבוצת בזק
- המדינה: לדחות על הסף את עתירת בזק לביטול ההפרדה המבנית
- גם אחרי עידן שאול אלוביץ', בזק נותרה מונופול כוחני
"אנו סבורים שהעתירה תדחה בסופו של יום, לכן המלצתנו למשוך את העתירה", אמר השופט יצחק עמית בתום הדיון. בזק ביקשה שבעה ימים על מנת להודיע את עמדתה.
בזק הגישה את העתירה בפברואר 2019 כנגד משרד התקשורת. ביולי 2020 הגיש הצוות לבחינת עדכון ההפרדה המבנית בקבוצת בזק ו-HOT את המלצותיו לשר התקשורת, שקבעו כי לא בשלה העת לביטול ההפרדה.
ההפרדה המבנית בבזק נקבעה לשם הגבלת יכולתה להשתמש בכוח העודף שנוצר לה ממעמדה כשחקנית יחידה ולאחר מכן כשחקנית דומיננטית בשוק התקשורת. נקבע כי על בזק להפריד בין פעילות הטלפוניה והאינטרנט, לפעילויות בתחומי הסלולר – פלאפון, הטלוויזיה – yes, והגישה לאינטרנט – בזק בינלאומי. על בזק והחברות הבנות חלה חובה לקיים הנהלות נפרדות, עובדים נפרדים, מוקדי שירות נפרדים, מערכות עסקיות, כספים ושיווק נפרדות, חלוקת נכסים וכדומה. איסורים אלה לא חלים בין החברות הבנות בקבוצת בזק.
הצוות התייחס גם לקשר ההדוק בין ההפרדה המבנית לשוק הסיטונאי, המחייב את בזק "להשכיר" שירותי תשתית לשאר החברות בשוק, על מנת שיוכלו לספק שירותי תקשורת שונים לציבור הרחב. הצוות ציין את ועדת חייק מ-2010, שהמליצה לבטל את ההפרדה אם מתקיים שוק סיטונאי אפקטיבי. לעמדת הצוות, "השוק הסיטונאי לא הגיע לסיומו", שכן בזק לא עומדת באופן מלא בתנאים בכל הנוגע לקידומה ופיתוחה של רפורמת השוק הסיטונאי. לדוגמא, ציין הצוות ששירות טלפוניה סיטונאית אינו פעיל.