קובי בליטשטיין מונה לראש מטה התשתיות במשרד האוצר
בליטשטיין שימש כמשנה למנכ"לית משרד התחבורה והוא עבד מול כץ לאורך שנות כהונתו שם כשר. הבקשה למנות את בליטשטיין הוגשה על ידי כץ כפטור ממכרז, והוא יזכה לתנאי שירות שווים לזה של מנכ"ל משרד ממשלתי; תא"ל (מיל') יורם לרדו ימונה לתפקיד מנהל רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון
בכיר משרד התחבורה יעקב (קובי) בליטשטיין מונה רשמית לראש מטה התשתיות במשרד האוצר. בליטשטיין שימש כמשנה למנכ"לית משרד התחבורה והוא עבד מול כץ לאורך שנות כהונתו שם כשר.
הבקשה למנות את בליטשטיין הוגשה על ידי כץ כפטור ממכרז והוא יזכה לתנאי שירות שווים לזה של מנכ"ל משרד ממשלתי.
עוד אושר למנות את תא"ל (מיל') יורם לרדו לתפקיד מנהל רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון.
- שר האוצר כץ מבקש למנות מנכ"ל חדש לתחום התשתיות בפטור ממכרז
- הממשלה החדשה צפויה להקים מטה תשתיות ייעודי במשרד האוצר
- "הענפים שירוויחו מניצחון של ביידן - תשתיות ואנרגיה ירוקה"
מתוקף תפקידו בליטשטיין ירכז סמכויות בצורך בקידום וביצוע פרויקטי תשתית לאומיים, לרבות הסרת חסמים המאפיינים פרויקט תשתית בעל אופי והיקף לאומי. בתרגום מעשי בליטשטיין יעבוד במקביל לעבודה השוטפת של אגף התקציבים, אגף החשב הכללי ורשות מקרקעי ישראל בקידום חלק מהתחומים.
הקמת המטה נחשפה במאי האחרון בכלכליסט והיא נועדה לקדם בעיקר את פרוייקטי התחבורה הגדולים בישראל, ובראשם פרויקט המטרו שאמור לחבר עד 2030 יותר מ-20 רשויות ברשת מסילות תת קרקעית לאורך כ-150 ק"מ, ובהשקעה של כ-150 עד 200 מיליארד שקל.
עוד בתחום אחריותו קידום שני קווי רכבת חדשים בתל אביב, שניים חדשים בירושלים, רכבת קלה בין חיפה לנצרת ופיתוח רכבת ישראל.