$
בארץ

בכיר במשרד התחבורה: משרד האוצר אישר לתגבר את התחבורה הציבורית באוטובוסים של חברות פרטיות

סגן מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר בדיון בוועדת הכלכלה, כי התגבור יעשה בקווים העמוסים, אולם בשלב זה לא נסגר הלו"ז לביצוע. לדברי יו"ר ארגון חברות ההסעה הפרטיות, ניסים סרוסי, הענף סובל היום מהפסדים מצטברים שנאמדים בלמעלה מ-1.2 מיליארד שקל

ליאור גוטמן 16:5214.07.20

משרד האוצר אישר לתגבר את התחבורה הציבורית באוטובוסים של חברות פרטיות. כך אמר בכיר במשרד התחבורה. ברקע - החלטת הממשלה להגביל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית.

 

סגן מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, אמר בוועדת הכלכלה שדנה במשבר חברות ההסעה הפרטיות, כי חלה ירידה בכמות הנוסעים באוטובוסים, לדבריו, המשרד פנה לוועדת החריגים באגף החשב הכללי באוצר וקיבל אישור להיערך לקליטת כמה מאות אוטובוסים שיתגברו את מפעילי התחבורה הציבורית. לטענתו, התגבור יעשה בקווים העמוסים, וכי ישנה היערכות לקליטת כמה מאות אוטובוסים מדי יום, אולם בשלב זה לא נסגר הלו"ז לביצוע.

 

 

יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

 

ניסים סרוסי, יו"ר ארגון חברות ההסעה הפרטיות, אמר במהלך הדיון שנכון להיום הענף סובל מהפסדים מצטברים שנאמדים בלמעלה מ-1.2 מיליארד שקל, זאת לאור השבתת הנסיעות וצמצום השימוש באוטובוסים. לדבריו המציאות דחקה את חברות ההסעה להוציא לחל"ת אלפי נהגי אוטובוס ולהשבית עשרות אלפי כלי תחבורה. "המצב מוביל את הענף לקריסה מוחלטת. אנו זקוקים לסיוע מידי על מנת להחזיק את הענף ולתת מענה כלכלי לכל מאות חברות ההסעה", אמר.

  

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי סיכם שהוועדה מברכת את משרד התחבורה על קליטת אוטובוסים פרטיים לתגבור התחבורה הציבורית, וקרא למשרד התחבורה לקבוע קריטריונים לקליטה שוויונית ותחרותית של כלי הרכב והנהגים, ולדווח לוועדה על כך עד סוף יולי.

x