$
בארץ

משרד התחבורה מסיים את ההתקשרות עם חברת יפה נוף

החברה מבצעת פרויקטים בחיפה, כשהמרכזי שבהם הוא המטרונית, אך במשרד התחבורה לא מרוצים מעיכובים בלוחות הזמנים ויעברו להתקשרות עם חברות אחרות; בין המועמדות: חברות נתיבי ישראל או חוצה ישראל

ליאור גוטמן 19:1902.07.20
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיע הערב (ה') לחברת "יפה נוף" על סיום התקשרות עמה והעברת הפרויקטים בטיפולה לחברות תשתית אחרות של המשרד. זאת בשל עיכובים שנרשמו בביצוע הפרויקטים. 

 

 

יפה נוף נמצאת בבעלות שווה ומשותפת למשרד התחבורה ועיריית חיפה והיא אחראית על מגוון פרויקטי תחבורה בעיר, כשהמפורסם שבהם הוא שירות האוטובוסים - המטרונית.

 

השרה מירי רגב השרה מירי רגב צילום: אוהד צויגנברג

 

 בשנה האחרונה הוחלט לקדם מסלולי הרחבה למטרונית, לרבות מטרונית לנשר, לעכו ולטירת כרמל, וכן מטרונית בנווה שאנן בחיפה ומסלול מטרונית על ציר רכס הכרמל. הקווים החדשים המתוכננים לפעול במטרופולין חיפה כבר נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים, ועבור חלקם הושלמו התיאומים והאישורים הנדרשים לצורך יציאה לביצוע.

 

כך למשל הקו לנשר, בהשקעה של כ-400 מיליון שקל, נמצא בביצוע מתקדם תוך הקדמת לוחות הזמנים. קו המטרונית לעכו, באורך של 16 ק"מ ובתקציב של 412 מיליון שקל, נמצא בשלבי התכנון מתקדמים, וניתן לפרסם מכרזים לביצוע שני קטעים מתוך הקו באופן מיידי. אולם קווים נוספים שקידומם נעצר הם הקו לטירת הכרמל, קו נווה שאנן וקו רכס הכרמל, כולם הוקפאו עקב חילוקי דיעות בין משרד התחבורה ועיריית חיפה.

 

על פי ההערכות, נדרשה התערבותה של השרה החדשה מירי רגב, ולא - חלק מתושבי מטרופולין חיפה היו נאלצים להמשיך ולהסתמך על הרכב הפרטי ככלי תחבורה מרכזי. לפי משרד התחבורה, הפרויקטים יעברו לביצוע זרועות אחרות. בין המועמדות: חברות נתיבי ישראל או חוצה ישראל.

 

רגב אמרה ש"משרד התחבורה מחויב לתושבי מטרופולין חיפה ואין לי כוונה לגלות סובלנות לעיכובים ולחריגות בתקציב שגורמות נזק אדיר לציבור ומעכבות את פיתוח תשתיות התחבורה. על החברות לתת שירות עפ"י היעדים ולוחות הזמנים שנקבעו להם".

x