"בירת הסייבר"? ב"ש רוצה להפוך גם לבירת התחבורה הציבורית
לכלכליסט נודע שמשרד התחבורה, עיריית באר שבע וחברת נתיבי איילון גיבשו תוכנית תחבורתית במיליארדי שקלים הכוללת הקמת רשת הסעת המונים ושדרוג מערך התחבורה הציבורית. התוכנית כוללת בין היתר שבילי אופניים, הרחבת רחובות ופיתוח מסילות מהירות למרכז
משרד התחבורה, עיריית באר שבע ונתיבי איילון חתמו היום (ג') על תוכנית אסטרטגית תחבורתית למטרופולין באר שבע והדרום. כך נודע לכלכליסט. התוכנית כוללת הקמת רשת הסעת ההמונים בעלות של מיליארדי שקלים כמו גם שדרוג מערך התחבורה הציבורית של המרחב כולו.
- “באר שבע מסכלת את התפתחות קריית גת"
- מנכ"ל הבורסה בת"א, איתי בן זאב, מונה ליו"ר הפועל באר שבע
- ציוני חברות התחבורה הציבורית בעיר שלכם נחשפים
לטענת המשרד, התוכנית תקדם חזון עירוני לחיבור תחבורתי בתוך העיר וסביבתה ותכלול את אזורי התעסוקה, המסחר, הבילוי התיירות ומחנות הצבא באזור באר שבע. התוכנית האסטרטגית תכלול הקמת מערך שבילי אופניים עורקיים לטובת הציבור הרחב.
"התוכנית תאפשר זמינות ונגישות לתושבי המטרופולין הדרומי. נאיץ פיתוח מסילות מהירות בין באר שבע ותל אביב, ניתן מענה לתחבורה ציבורית חכמה, נאפשר שבילי אופניים והרחבת רחובות, כל זאת על מנת לחבר את האזור לגוש דן, תוך פיזור אוכלוסייה, הנעת מקומות עבודה ומתן נגישות תחבורתית לתושבי בירת הנגב והסביבה", מסכמת השרה מירי רגב.
תקציב התכנון הראשוני יהיה כ-24 מיליון שקל, כאשר המטרה היא שתוך תשע שנים תפעל מערכת הסעת המונים שתהיה או רכבת קלה או מערך דומה למטרונית שעובדת בחיפה.
לדברי חברת נתיבי איילון, הכוונה היא לנצל את ירידת צה"ל לנגב כזרז לפיתוח התחבורה הציבורית במקום, כאשר תוכנית האב תתמקד בחמישה תתי מרחבים באזור הדרום: באר שבע (שתכלול את הישובים עומר, רהט, חורה, שגב שלום, לקיה, אופקים והמרחב שביניהם); מרחבים עירוניים פרבריים דוגמת דימונה, אופקים, נתיבות; יישובים בדווים כדוגמת כסייפה, רהט, תל שבע, חורה; בסיסי צה"ל בנגב כדוגמת עיר הבה"דים, צאלים, בה"ד 1, בסיס חצור. האחרון הוא מפעלים, תיירות ואזורי תעסוקה דוגמת רמת חובב, קריה למחקר גרעיני נגב, ושוקת.