בדואר דרשו רכב מאובזר ומכרז הליסינג בוטל
לכלכליסט נודע כי מכרז שפרסם דואר ישראל לשירותי ליסינג ל־400 מכוניות בוטל בשל התעקשות לקבל אותן ברמת אבזור גבוהה
חברת דואר ישראל תצא בקרוב למכרז חדש לשירותי ליסינג, לאחר שהמכרז האחרון בוטל. הסיבה, כך נודע ל"כלכליסט", היא התעקשות הדואר לקבל מכוניות מאובזרות מדגמים מפוארים, שבדרך כלל אינם זמינים בחברות הליסינג.
- ההפרטה יוצאת לדרך: הדואר יוכל לשמור 20% מהכסף שיגויס - ללא תנאים
- דואר ישראל: הסחר המקוון הקפיץ את הרווח ב-470% ברבעון השלישי
- לראשונה: רוב המכוניות החדשות נמכרות דרך חברות הליסינג
לפני כשלושה חודשים פרסם דואר ישראל מכרז לליסינג למכוניות שישמשו את עובדי החברה. המכרז עצמו רגיל למדי: הוא עסק ב־400 מכוניות מדגמים שונים, בעיקר משפחתיים, שהדואר יחכור לתקופה של שלוש שנים.
למרות זאת המכרז נכשל. הסיבה, כך נודע ל"כלכליסט" היא התעקשות הדואר על מכוניות שיהיו ברמות האבזור הבכירות ביותר, רמות שבדרך כלל חברות ליסינג כלל לא מחזיקות במלאי.
אשר לפרטי המכוניות שדורשת דואר ישראל עולה כי אחת היא יונדאי איוניק שתסופק לדואר ברמת הגימור "סוּפְּרים" — שכוללת מושב נהג חשמלי ולוח שעונים בעל עיצוב מיוחד המשתנה בהתאם לתנאי הנהיגה. מכונית אחרת היא סיאט ארונה ובדואר ישראל דרשו שתסופק בליסינג ברמת הגימור FR - כלומר רמת הגימור הבכירה שכוללת למשל צביעה דו־גוונית ופנסי חזית בטכנולוגיית LED.
עוד נודע כי יבואני הרכב הודיעו לחברות הליסינג המשתתפות במכרז כי לא יוכלו לספק את המכוניות בהנחה לחברות הליסינג, זאת מכיוון שמדובר בדגמים המיועדים בעיקר לצרכנים פרטיים. כתוצאה מכך - בוטל המכרז כולו.
בתוך כך נודע ל"כלכליסט" כי דואר ישראל החל בהיערכות לבדיקת היתכנות מעבר לרכב מסחרי חשמלי שצפוי לשמש לחלוקת דואר. מדובר ברכב מתוצרת סינית שיבואו לישראל יחל בקרוב באופן רשמי. הרכבים החשמליים שיבחנו בקרוב על ידי הדואר ישמשו בין היתר לחלוקה באזורים בהם קיים זיהום רעש משמעותי.
מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "החברה פועלת בהתאם להוראות חוק חובת המכרזים ותקנותיו. החברה פועלת לביצוע רכש בהליכים מוסדרים על פי דין במטרה לקבל מוצרים ברמה מיטבית, במחיר הטוב ביותר, בהתאם לצרכיה".