מאיר שמרה מונה לראש מינהלת המטרו בחברת נת"ע
עד לאחרונה שימש שמרה כמשנה למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, וכעת אחראי על מיזם התחבורה הבינעירוני שעלותו קרובה ל-200 מיליארד שקל; מינוי נוסף הוא של עו"ד הלן מאור, שתכהן כראש אגף רכש והתקשרויות בחברה
מאיר שמרה, עד לאחרונה המשנה למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, מונה רשמית לעמוד בראש מנהלת היערכות פרויקט המטרו בנתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע).
- חזון המטרו יוצא לדרך
- איך לשחרר את מרכז המדינה מהפקק בלי ניסיון בתחבורה
- החוק שיניע את הקמת המטרו בתל אביב
פרויקט המטרו הוא מיזם התחבורה הגדול בתולדות המדינה שמיועד לחבר בה ברשת תת קרקעית של כ-110 ק"מ יותר מ-20 רשויות מקומיות.
עלות הפרויקט נעה בין 150 ל-200 מיליארד שקל, והוא אמור לקבל חוק ייעודי משלו ("חוק המטרו") על מנת לקדם את המיזם ולהשלימו עד תחילת העשור הבא.
שמרה הצטרף למשרד האוצר בשנת 1994 ושימש לאורך השנים גם כסמנכ"ל וגם כמנהל יחידת ההפרטה. במסגרת תפקידיו היה אחראי לפיקוח ובקרה על החברות הממשלתיות ביניהן גם על חברת נת"ע, רכבת ישראל ונמלי ישראל. לשמרה תואר ראשון בכלכלה ויחסים בינלאומיים ותואר ראשון ושני במנהל עסקים.
מינוי נוסף בחברת נת"ע הוא של עו"ד הלן מאור, שתכהן כראש אגף רכש והתקשרויות בחברה. בשנתיים וחצי האחרונות שימשה מאור כמ"מ ראש האגף ובמקביל גם כמנהלת מחלקת שינויים הנדסיים. עו"ד מאור בוגרת תואר במשפטים ולימודי הנדסאי אדריכלות.
במהלך 2006 החלה עו"ד מאור ללוות את פרויקט הרכבת הקלה כמנהלת תחום חוזים ומכרזים.