שאלת המנכ"ל
"אם היית יזם, לאיזה שוק היית רוצה לפנות?"
רן ברונשטיין מנהל חטיבת הסימולטורים הרפואיים ב-3D Systems מחפש מועמדים עם תכונות של יזמים שגם חשוב להם לחולל שינוי; "אם החלום של מועמד הוא לשוט ביאכטה מסביב לעולם, אברר כיצד זה משתלב עם הצורך להתקדם בעבודה"
רן ברונשטיין הקים בשנת 1997 הקים יחד עם עדנה חוזק ודוד ברקאי את חברת הסטארט אפ סמביוניקס (Simbionix), שמתמחה בפיתוח סימולטורים רפואיים למטרות לימוד ואימון רופאים ובפיתוח טכנולוגיות לפרוצדורות זעיר פולשניות. בשנת 2014 נרכשה החברה על ידי 3D Systems המספקת מוצרים ושירותים בתחום תלת המימד וברונשטיין נשאר בחברה כסגן נשיא למחקר ופיתוח.
- "איך נראה יום מדהים בעבודה?" - השאלות ששואל מנכ"ל קלטורה בראיונות
- "מהו הדבר האחרון שקנית אונליין?" - השאלות של מנכ"ל GROO בראיונות עבודה
- "הייתי רוצה שכל אחד יגיע לראיון עבודה עם כלי נגינה"
בתחילת הדרך היה מראיין כל עובד בחברה אבל היום הוא מראיין את האנשים לתפקידים בכפיפות לו וכן כאלה שדרושה לגביהם חוות דעת נוספת כדי להשלים את תהליך הגיוס. "אנחנו חלק מחברה אמריקאית אז התהליכים מאוד מוסדרים ומערבים את אנשי משאבי האנוש. יוצא לי בפועל לערוך ראיון - שניים בחודש, תלוי בקצב הגיוס", הוא אומר.
הוא מעיד על עצמו שהוא אוהב לראיין ולפגוש אנשים חדשים. "בסך הכל זה כיף לנסות להביא אנשים טובים לחברה כי בסופו של דבר החברה היא אוסף של אנשים וההון האנושי זה המרכיב הכי חשוב בעשייה שלנו. חשוב להביא אנשים טובים שגם ישתלבו טוב ושאנחנו נשתלב טוב בחיים שלהם. לכן, אני מנסה להבין בתהליך קבלת העובדים כי מי שעומד מולי לא חושב רק על השכר. אנחנו חברה שמאמינה שטכנולוגיה צריכה לשרת את החברה ולתרום לאיכות הרפואה יותר בעולם – מה שנקרא "טכנולוגיית אימפקט", חשוב לי מאד לדעת שמועמדים לתפקידים בחברה יבינו זאת ויתאימו ל DNA של החברה, אשר שמה דגש על הערכים הללו כחלק מההוויה וחיי היום יום"
אלה השאלות המועדפות על ברונשטיין בראיון עבודה:
1. אם היית יזם, לאיזה שוק היית רוצה לפנות?
בשאלה זו מנסה ברונשטיין לבדוק אופי יזמי, חשיבה עצמאית ויכולת עבודה באופן עצמאי בנוסף להיבט של רצון "לעשות משהו טוב". "אני מחפש בעובד תכונות של יזם כי יש כמות מוגבלת של אנרגיה בחברה, כל אדם שמגיע יכול להוסיף אנרגיה, רעיונות, חשיבה מקורית וראייה ביקורתית. הפתיחות לדברים האלה חשובה כדי להגביר את העוצמה והאנרגיה של החברה בשוק שהיא פועלת ובכלל".
למשל, ברונשטיין מאוד אהב את תחום משחקי המחשב. "זהו תחום מאוד יצירתי בתוך הדבר הזה שנקרא הנדסת מחשבים. לכן, אני מחפש אנשים שאיפשהוא לוקחים את היצירתיות הזו לעולמות אחרים של תוכן, וכמו כן בדרך חשיבתם נותנים ערך למחשוב או להדמיה של תהליך לצורך שיפור הביצוע שלו. החתירה שלי לשיפור היא גם בעבודה אבל גם במשמעות של התוצר ואיך אפשר להשפיע על חיים באיכות טובה יותר בעזרת המחשב - אם ברפואה או בתחומים אחרים שבהם למשימות יש השפעה על חיים טובים יותר בכוכב הזה. אני מחפש את התמימות לכאורה הזו באנשים", הוא אומר.
3. מה החלום שלך?
"זו שאלה די בנאלית אבל אם אתה מגיע למצב שהשיחה היא אמיתית אז היא שאלה מאתגרת. לכל אחד יש חלום ודרך התשובה אפשר ללמוד על מיהו האדם שמולך והאם אתם מתאימים. למשל, אדם שאומר שהחלום שלו משקף גם את הרצון שלו לממש את עצמו דרך יצירתיות וגם לנהל - אלה התשובות שאני מחפש. את העצמאות המחשבתית ואת האומץ לרצות לצאת מתחומי הנוחות אל מרחב יותר פתוח ואולי גם קצת מפחיד. אני מחפש פוטנציאל מנהיגותי מסוים, שיאפשר את המימוש של החלום הזה לשנות ולעשות משהוא מועיל לחברה בה אנו חיים ופועלים.
אם אדם משיב, למשל, שהחלום שלו הוא לשוט ביאכטה מסביב לעולם זה מקשה מאוד במובן הזה שאנסה להבין איך הוא משלב את החלום הזה עם הצורך להתרומם במקום העבודה. חשוב שאנשים יגשימו חלומות שהם לא רק עבודה. יש משפחה, בילויים, חופשים, חופשות, בילויים - יש הכל והכל מאוד חשוב, אבל אנסה להבין איך זה משתלב, אפילו בצורה מעשית - מתי זה הולך לקרות ואיך זה יכול להשתלב עם העבודה".
3. מה לדעתך חשוב בעת פיתוח מוצר?
זוהי שאלה שמופנית בעיקר לאנשים שמתראיינים לתפקיד מנהלי מוצר ושיווק אבל לא רק. "ההייטק הישראלי מכיל המון אנשים מוכשרים שמנסים להגשים את עצמם בכל מני צורות ודרכים. יש הרבה אנשים ערכיים ואני חושב שכשאתה מוסיף את הערכיות והרצון ליצור שינוי - זה קושר את הדברים לעשיה.
אנחנו מפתחים סימולטורים לרופאים ובעזרת הסימולטור רופא אמור להתאמן ולשפר את היכולות שלו והסימולטור אמור לדמות ניתוח במציאות. בניגוד למטוס שיש את המפרט הטכני, לבני אדם אין מפרט טכני וכל אחד שונה, לכן יצירת הסימולציה, מבחינה טכנולוגית, זה דבר קשה מאוד. צריך להביא את הידע של הרופאים לתוך הסימולטור ולדייק את תהליך הגדרת המוצר ולכן ניהול המוצר אצלנו הוא אלמנט מאוד חשוב בתהליך הפיתוח. זה תפקיד מאוד מרכזי שדורש הרבה עצמאות וגם הכרה בערך של המוצר מעבר לערך הטכנולוגי והכספי אלא האימפקט שיש לו בשוק. המוצר שלנו הוא אחד המוצרים היחידים שמיועדים לרופא ולא לחולה ולכן היכולת לראות את ערך העשייה חשובה בראיונות, לא רק בראיונות לתפקיד ניהול המוצר".
תשובה טובה לשאלה הזאת קשורה יותר לגישה והדרך בה היא ניתנת מאשר לתוכנה. "תשובה טובה היא כשאתה רואה את הברק בעיניים של האדם. יש הרבה אנשים שהעולם הרפוא קוסם להם, ההשתלבות בעשייה בתחום הרפואי קודמת להם. יש כאלה שלא. אני מחפש בראיון לבין אם המועמד מבין שחשוב לפתח דברים שיתאימו לשוק, וכי הוא מבין את הצורך בלייצר ערך אמיתי ללקוח תוך כדי הבנת השוק ומרכיביו. מרכיב חשוב מאוד שאני מחפש הוא הרצון של המועמד להיות חלק או להיות בעצמו מייצר שינוי לא רק טכנולוגי ומוצרי אלא גם חברתי. ניצוץ של גישה אנושית חיובית שרואה את היבט המוסרי בעשייה שלנו ואת היכולת לייצר סביבה בריאה יותר לחולים מבחינת הדיוק הטיפולי בהם".