אמיר אסרף הוא המועמד המוביל לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
אסרף מכהן כיום כסמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל ובעבר שימש בתפקידים בכירים במשרד האוצר. מ"מ של מנהל הרשות, דרור גנון, שהתמודד על התפקיד חשוד בשורת עברות לרבות קבלת שוחד במאות אלפי שקלים
שנה אחרי פרישת המנהל הקודם, ועל רקע חקירות לגבי ניהול תחום התחבורה הציבורית, המליצה ועדת האיתור לבחירת מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על אמיר אסרף לתפקיד מנכ"ל הרשות. ההמלצה התקבלה פה אחד והועברה לשר התחבורה ישראל כץ.
- פרשת השוחד במשרד התחבורה: המשטרה הקפיאה 200 אלף שקל לדרור גנון
- פרשת השוחד במשרד התחבורה: ביהמ"ש הורה לשחרר את דרור גנון למעצר בית של 8 ימים
- מווילונות ועד מנורות: כך קיבל דרור גנון החשוד בקבלת שוחד סיוע בעיצוב הבית בנווה אילן
אסרף (43) מכהן כיום כסמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל (מעצ לשעבר). בעבר שימש בתפקידים בכירים במשרד האוצר.
המנהל האחרון של הרשות, מאיר חן, פרש בספטמבר 2017. מאז ניסתה ועדת האיתור לתפקיד למצוא מועמדים מתאימים אולם עד היום לא נמצא אחד. לרוע מזלו של משרד התחבורה מי שהיה אמור להיות אחראי על תחום התחבורה הציבורית עד למינוי מנהל הוא דרור גנון, ממלא המקום של מנהל הרשות, שהתמודד בעצמו על התפקיד אליו יכנס אסרף. כפי שפורסם בשבועות האחרונים גנון חשוד בשורת עברות לרבות קבלת שוחד במאות אלפי שקלים.
אחד התפקידים הראשונים של אסרף יהיה השקת הרפורמה בתחבורה הציבורית שאושרה לאחרונה בממשלה במסגרתה כלל קווי האוטובוסים יצאו למכרזים עד 2030.