חברת מטרופולין רכשה 100 אוטובוסים שמונעים בגז טבעי
ל"כלכליסט" נודע כי חברת התחבורה רוכשת מיבואנית גולדן דרגון 240 אוטובוסים בסך הכל
100 אוטובוסים שמונעים בגז טבעי יעלו בשנה הבאה על כבישי ישראל. ל"כלכליסט" נודע כי חברת התחבורה הציבורית מטרופולין חתמה על הסכם עם קבוצת אוטו חן, המשווקת את מותג האוטובוסים הסיני גולדן דרגון בישראל, על הסכם לרכישת 240 אוטובוסים בהיקף כולל של 100 מיליון שקל.
- רכש הגומלין של האוטובוסים: כחלון הקים ועדה בנושא, הנחה להעדיף תוצרת כחול-לבן
- "רכש גומלין במכרזי תחבורה ציבורית בוטל ללא דיון מעמיק"
- מלם מערכות תספק מערך כירטוס וניהול צי אוטובוסים לדן ב-90 מיליון שקל
אספקת האוטובוסים תתבצע בשתי פעימות. במסגרת הפעימה הראשונה, שתתרחש במהלך השנה, מטרופולין תקבל 140 אוטובוסים שמונעים בסולר. במסגרת הפעימה השנייה, שתתרחש במחצית הראשונה של 2019, תקבל לידיה מטרופולין 100 אוטובוסים שמונעים גז טבעי דחוס (CNG). מדובר באחת העסקאות הגדולות הראשונות לרכישת אוטובוסים שמונעים באופן זה.
מטרופולין היא חברה שזכתה במכרז להפעלת תחבורה ציבורית באזור הנגב ובאזור השרון. בימים הקרובים ייכנסו לפעילות אוטובוסים בין־עירוניים של החברה שאליהם יצטרפו בהמשך האוטובוסים שמונעים בגז טבעי.
אוטו חן משווקת את מותג הרכב הסיני גולדן דרגון מאז 2012 ובין הלקוחות שלה ניתן למנות את סופרבוס, דן ואגד. דוד אוחנה, מנכ"ל חברת גולדן דרגון, מספר שהאוטובוסים מתוצרת החברה הם בעלי מפרט טכני עשיר ומצוידים במערכות טכנולוגיות שנמנות עם המערכות המובילות בעולם.
יו"ר אוטו חן דני בליליוס אמר ל"כלכליסט" שהעסקה בוצעה, בין היתר, בעקבות ניסוי שבמסגרתו אוטו חן בוחנת כבר כשנה אוטובוס שמונע בגז טבעי. לדבריו, תוצאות הניסוי משביעות רצון. עוד הוסיף בליליוס כי "יש רוח חדשה בנושא. לאחרונה אף התפרסם מכרז של משרד האנרגיה להקמת 25 תחנות תדלוק בגז טבעי, בנוסף להטבות משמעותיות לסבסוד השימוש".