לתשומת לב הנהגים: מצלמות נתיבי התחבורה הציבורית בת"א יחלו לפעול ברביעי הקרוב
על פי העירייה עד כה הותקנו 25 מצלמות ברחבי העיר, מתוך 75 מצלמות מתוכננות. הקנס לנוסעים בנתיבים המיועדים לאוטובוסים ומוניות יעמוד על 500 שקל ויישלח לבעל הרכב בדואר רשום
מצלמות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורי) יחלו לפעול בתל אביב ביום רביעי הקרוב. מעיריית תל אביב נמסר כי עד כה הותקנו ברחבי העיר 25 מצלמות לאכיפת הנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, מתוך 75 מצלמות מתוכננות.
- אחרי ניסוי מוצלח: נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית תורחב לכל תל אביב
- בעיות התחבורה של ישראל היו יכולות להיפתר כבר לפני 9 שנים
- "יש להביא לציבור תחבורה ציבורית זמינה, לא רק נתיבים ציבוריים וכבישים מהירים"
גובה הקנס על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית הוא 500 שקל והקנס ישלח ישירות לבעל הרכב בדואר רשום. על פי עיריית תל אביב, ברחובות בהם תבוצע אכיפת נסיעה בנת"צ יוצב שלטים בהתאם.
על פי נתוני העירייה, בתל אביב קיימים כיום מעל 45 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ב-31 רחובות. בין הרחובות בהם הותקנו מצלמות הנת"ץ נמנים נמיר, אבן גבירול, דיזינגוף, העלייה וקינג ג'ורג'.
לדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב: "אין ערך לנתיב התחבורה הציבורי אם נוסעים בו כלי רכב פרטיים ואוטובוס לא יכול לנסוע מהר יותר. אני מברך על כך שלאחר שנים בהן אנו דורשים אכיפה או העברת סמכויות לידנו – הדבר סוף סוף יוצא אל הפועל. התחבורה הציבורית היא המפתח והיא העתיד לאיכות החיים. בתל אביב-יפו יש כ-45 קילומטר נתצ"ים ואני מאמין שבאמצעות האכיפה נגיע למציאות שבה אנשים יתחילו לכבד את הנת"צ ובאופן שיעצים את התחבורה הציבורית ויפחית את השימוש ברכב פרטי. עם זאת, נתיבי תחבורה ציבורית בתוך העיר אינם העיקר ולצערי עד היום אין נתיבי תחבורה ציבורית רציפים בדרכים הבין עירוניות המביאות את מיליון היוממים הנכנסים לעיר מידי יום ויוצרים את הפקקים והעומסים הכבדים. רק באמצעות הוספת נתיבים ייעודים לתחבורה הציבורית בדרכים הבין עירוניות ניתן יהיה להגיע לשיפור גם בהיבט זה".
לדברי מיטל להבי, סגנית ראש העיר הממונה על תיק התחבורה: "חלוקת זכויות הדרך צריכה לבטא צדק חלוקתי במרחב ולכן, לחמישים נוסעים באוטובוס מגיעה עדיפות על פני הנהג ברכב פרטי. ואם נתצ"ת אז שילמת! כי מעכשיו האכיפה על הנת"צים תהיה קלה ויעילה באמצעות מצלמות שילכדו את העבריינים בקליק. יש לזכור שמטרת האכיפה היא להעלות את הסטנדרטים של התח"צ לא רק העלאת המהירות אלא גם שיפור התדירות, הזמינות, השירות והחדשנות. אני מצפה ממשרד התחבורה שיבצע מהלכים משלימים לתיעדוף התח"צ גם בכבישים בינעירוניים ולתוספת תשומות כדי לתגבר את הענף. בסופו של יום תחבורה ציבורית היא זכות בסיסית ומפתח לשוויון הזדמנויות כלכלי וחברתי ועלינו לפעול להנגשתה וליעילותה".