החלה חפירת המנהרות בקו הרכבת הקלה בת"א
העבודה מתבצעת באמצעות מכונות ענק שיחפרו את החלק התת-קרקעי של הקו. הוא עובר בתחומי הערים בני ברק, ר"ג ות"א, וכ-30 מטר מתחת לפני הקרקע בתוואי דרך איילון
כ-43 שנה לאחר שממשלת ישראל החליטה לקדם הקמת מערכת הסעת המונים במטרופולין דן, וכ-6.5 שנים לאחר הלאמת הפרויקט, החלו היום העבודות לחפירת המנהרות בקו הראשון של הרכבת הקלה בתל אביב. אורכו של הקו האדום, פתח תקוה-תל אביב-בת ים, הוא כ-24 ק"מ, מחציתם תת-קרקעיים.
את החפירות מבצעות שתי קבוצות שמורכבות מחברה סינית ושותף ישראל, שיכון ובינוי עבור המקטע המזרחי ודניה סיבוס עבור המקטע המערבי. העבודה מתבצעות באמצעות שמונה מכונות ענק (TBM) שיכרו בצמדים את החלק התת-קרקעי של הקו, העובר בתחומי הערים בני ברק, רמת גן ותל אביב, וכ-30 מטר מתחת לפני הקרקע בתוואי דרך איילון ולעבר התחנות התת-קרקעיות בתל אביב - ברחובות ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך.
- יעקב שחר חובר למפעילת הרכבת בירושלים בהתמודדות על הפעלת הרכבת בתל אביב
- תחנת רכבת השלום בתל אביב תיסגר לשבוע בחודש מרץ
- מקלות בגלגלי הרכבת הקלה: ביהמ"ש אסר על נת"ע לפרסם מכרז חשמול חדש
"הורתי להוציא לדרך את הפרויקט לפני כשנתיים, לאחר שנים של דחיות ועיכובים. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו, הופך למציאות", אמר שר התחבורה ישראל כץ.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", מכרז ההפעלה של הקו מחייב את המועמדים להפעיל את המקטע הדרומי (יפו בת ים 8 ק"מ) כבר בשנת 2020.