$
משפט

מקלות בגלגלי הרכבת הקלה: ביהמ"ש אסר על נת"ע לפרסם מכרז חשמול חדש

זאת עד לדיון הבא שמתוכנן ב-21 בפברואר; המכרז הקודם נכשל לאחר שהתקבלו שתי הצעות הגבוהות מאומדן המדינה ב-1 עד 3.5 מיליארד שקל; העיכוב עשוי להשפיע על מועד פתיחת הקו הראשון המתוכנן לאוקטובר 2021

ליאור גוטמן ותומר גנון 17:4002.02.17

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב קבע היום (ה') שחברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) לא תוכל לפרסם מכרז חדש לחשמול קו הרכבת הראשון בתל אביב, כך נודע ל"כלכליסט". בפסק דין עליו חתום השופט קובי ורדי, סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, נכתב כי ב-21 בפברואר ייערך דיון בנושא. עד אז נקבע שנת"ע שלא להתקדם עם מכרז החשמול והמערכות. פסק הדין אף קובע שככל שנת"ע תרצה לפרסם מכרז חדש לפני מועד זה היא חייבת להודיע על כך לפחות שלושה ימים, אז יוחלט האם לאשר לה את הפרסום.

 

 

 

חפירות הרכבת הקלה. חשש לעיכוב בפתיחת הקו הראשון בת"א חפירות הרכבת הקלה. חשש לעיכוב בפתיחת הקו הראשון בת"א צילום: נטע שמעוני

 

מכרז המערכות של הרכבת הקלה הוא אחד החשובים בפרויקט והוא כולל אספקה ותחזוקה של כל מערכות הרכבת ובכלל זה המסילה עצמה, אספקת החשמל, איתות ומחשוב, כרטוס וציוד הרציפים. האומדן המקורי של המדינה נע בין 2.5–3 מיליארד שקל. המכרז יצא לדרכו וארבע קבוצות הביעו בו עניין, ולבסוף ניגשו שתיים: קבוצת אלסטום־מנרב וקבוצת שפיר־ת'אלס. הראשונה הגישה הצעה של 4.3 מיליארד שקל והשנייה 6 מיליארד שקל, מה שהוביל את נת"ע לבטל את המכרז. כפי שפורסם ב"כלכליסט" גם מבקר המדינה עשוי להידרש לנושא בתקופה הקרובה. את אלסטום, שערערה על ביטול המכרז, מייצג משרד עו"ד גורניצקי.

 

 

 

במידה שבית המשפט יחליט בדיון הבא שהביטול חוקי, יתאפשר לנת"ע לפרסם מכרז חדש. מנגד, במידה שלא - ההליך המשפטי ימנע פרסום מכרז ועלול לעכב את השקת הקו שתוכננה לאוקטובר 2021.

 

מנת"ע נמסר בתגובה: "לא נתייחס להליכים משפטיים בתקשורת, ונגיב לעתירה בבית המשפט כמקובל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x