שוק הרכב מפגין עוצמה: 280 אלף מסירות מתחילת השנה - עלייה של 14%
כך עולה מנתוני המסירות עד נובמבר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מותג הרכב הנמכר ביותר מתחילת השנה הוא יונדאי, עם עלייה של 30% במסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד
עיון בטבלת המסירות מעלה שמותג הרכב הנמכר בישראל מתחילת השנה הוא יונדאי עם 38.6 אלף מסירות מתחילת השנה, עלייה של כ-30% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2015. במקום השני בטבלת המסירות ניצב מותג הרכב קיה עם כ-37.15 אלף מסירות (גידול של כ-14.5% לעומת 2015) ואילו במקום השלישי ניצב מותג הרכב טויוטה עם כ-29.3 אלף מסירות (גידול של כ-4.4% לעומת 2015).
- יובל דיסקין: "אם אתה רוצה להיות בטוח ברכב שלך - חזור לסוסיתא"
- לא לעולם חוסן: מחירי הג'יפונים יורדים בשוק המשומשות
- מבחן רכב: מרצדס E קלאס מביאה את בשורת הדיזל לרכבי היוקרה בישראל
באופן מסורתי חודש דצמבר נחשב לחודש חלש יחסית בענף, זאת כיוון שחלק מהלקוחות מעדיפים להמתין כמה שבועות ולקבל רכב ממודל חדש יותר (2017). מנגד, חלק מההערכות בענף הן שבתחילת 2017 תירשם עלייה במחירי המכוניות וזאת בשל החמרת מדדי הזיהום של הרכב, אלו שמעניקים היום הטבת מס של עד 15 אלף שקל על פגיעה נמוכה יחסית בזיהום האוויר, מהלך עלול לשכנע את הלקוחות להקדים רכישות. לכן, הסיכוי ששוק הרכב יעבור את רף ה-300 אלף מסירות (כלומר יותר מ-20 אלף מסירות גם בדצמבר 2016) אינו ברור ותלוי בעיקר במבצעי היבואנים לקראת סוף השנה.
כך או כך, מי שיכול לחייך כל הדרך אל הבנק היא רשות המיסים שמרוויחה היום (לפני הטבה) כ-83% מס על כל רכב חדש ועוד כ-66% מס על כל ליטר בנזין שנמכר בתחנות הדלק. על פי ההערכות, כלל הכנסות המדינה ממיסוי רכב, בנזין, אגרות וחלפים ישבור השנה שיא ויגיע ל-40 מיליארד שקל, כאשר מחצית מהסכום מקורה במיסוי דלק.