הסיבה שבגללה 30% מהעובדים מדור ה-Y רוצים לעזוב בתוך שנה
סקר שנערך לאחרונה על ידי לינקדאין מגלה מה באמת חשוב לבני הדור הצעיר, המהווים כיום כשליש מכוח העבודה העולמי
רובם המוחלט של העובדים בני דור ה-Y מעוניינים לשמוע על הזדמנויות והצעות עבודה אחרות בזמן שהם מועסקים. ליתר דיוק מדובר על 93%. יתרה מכך, 30% מהם לא רואים את עצמם נשארים במקום העבודה הנוכחי יותר משנה, כך לפי סקר שערכה לינקדאין בקרב 13,300 אלף עובדים מדור המילניום (בני 18 עד 34). לשם השוואה רק 21% מבני דור ה-X ו-17% מבני דור הבייבי בומרס השיבו כי הם אינם רואים את עצמם נשארים במקום העבודה הנוכחי יותר משנה.
בני דור המילניום מהווים כשליש מכוח העבודה בעולם, ולכן המשמעות עבור מעסיקים היא שרק 7% מהעובדים שלהם בני הדור הצעיר באמת מרוצים במשרתם הנוכחית. הם אינם חשים מחוייבות למקום העבודה, הם צמאים להזדמנויות ומחפשים אותן במקומות אחרים. עם זאת, נתון מעניין נוסף מתוך הסקר הוא שלמרות ההתעניינות בהזדמנויות תעסוקתיות חדשות 24% מהם טוענים שהם לא מכירים את החברה כאשר הם שומעים על משרה פנויה. זאת בהשוואה ל-18% מבני דור ה-X ו-16% מהבומרס. זו בעיה מכיוון שהסיבה העיקרית שבגללה יסרבו בני דור המילניום להצעת עבודה היא שהם לא מכירים את הארגון. חוסר הבנה של התפקיד המוצע היא הסיבה השניה שבגללה ידחו הזדמנות העסקה והסיבה השלישית היא קשיים במשא ומתן.
אם כך, מעסיקים שמעוניינים להעסיק "טאלנטים" חייבים להשקיע במיתוג ולגרום לכך שהעובדים הפוטנציאליים יכירו את הארגון. הדרך שבה לומדים בני דור ה-Y על מעסיקים פוטנציאליים, יותר מבני הדורות הקודמים, היא באמצעות הרשתות החברתיות (22% מבני דור המילניום לעומת 18% מדור ה-X ו-12% מהבייבי בומרס). הדבר שמעניין אותם במיוחד לגבי המעסיקים הוא התרבות הארגונית והערכים. עם זאת, אכפת להם יותר מהטבות וצ'ופרים מאשר לבני הדורות הקודמים. לכן, נוכחות מעסיקים ברשתות חברתיות היא קריטית לגיוס עובדים ונוכחות אפקטיבית צריכה לספק מידע על התרבות הארגונית, או איך זה באמת לעבוד בארגון, בנוסף להדגשת ההטבות. לא בכדי מדגישים בגוגל, פייסבוק או אפל את חדרי האוכל המפנקים, החופשות הנדיבות והגמישות בהעסקה. אלה הן חברות שמגיעות כמעט בכל הסקרים הגלובליים לראש רשימת מקומות העבודה הטובים ביותר לעובדים.
אם הם לא רואים את עצמם נשארים באותו מקום העבודה אפילו שנה אחת – מה בעצם גורם לעובדים הצעירים לעבור למקום אחר? הסיבה העיקרית שבגללה יעזבו בני דור ה-Y את מקום העבודה היא שחברה אחרת תציע להם שכר גבוה יותר או הטבות אטרקטיביות יותר. הסיבה השנייה היא שהם יזהו הזדמנויות רבות וטובות יותר להתקדמות בקריירה במקום אחר והסיבה השלישית היא שהעבודה החדשה נשמעה להם מאתגרת יותר.
נהוג לחשוב שלמילניאלס מאוד חשוב שעבודתם תהיה בעלת משמעות ושחשובה להם אחריות חברתית. מסתבר, שאכפת להם אפילו פחות מערכים אלה מאשר בני הדורות הקודמים. למעשה, לפי הסקר של לינקדאין 30% מבני דור המילניום מאמינים שעבודתם צריכה להיות בעלת משמעות לעומת 38% מבני דור ה-X ו-48% מבני דור הבייבי בומרס. אם כך, בהסתמך על נתונים עלה, מעסיקים שרוצים למשוך טאלנטים צעירים צריכים להשקיע פחות באחריות חברתית ויותר בהטבות. הטבות, בניגוד לשכר יכולות להיות לא יקרות ואף להיות מותאמות למאווייהם של העובדים. כך, מכיוון שידוע שאפשרויות קידום ופיתוח קריירה הן בעלות חשיבות רבה לבני דור ה-Y, ניתן לבנות את ההטבות וההזדמנויות שמציע הארגון בהתאם. לדוגמא, להציע ליווי אישי לפיתוח קריירה, או הדרכות והכשרות מקצועיות שמותאמות לשוק העבודה המשתנה.