אובר השיקה מונית ללא נהג בפיטסבורג, כך זה נראה
לדברי החברה, הנוסעים לא יהיו לגמרי לבד שכן במושב הקדמי יישב מהנדס שיתערב במהלך הנהיגה, במקרה הצורך. בכיר בחברה: "פיטסבורג היא עיר עם בעיות תחבורה קשות כך שאנו מרגישים שיש לנו פה אתגר כפול של נהיגה"
לקוחות אובר בפיטסבורג במדינת פנסילבניה בארה"ב, יכולים כעת להשתמש במכוניות האוטונומיות של החברה. זו הפעם הראשונה שמכוניות ללא נהג זמינות באופן חופשי לציבור בארה"ב ואובר בטוחה שזו לא תהיה הפעם האחרונה.
- האם פרויקט המכונית האוטונומית של גוגל תקוע?
- האם המכונית הבאה שלכם תנהג בעצמה?
- מובילאיי מאשימה: טסלה מתפשרת בענייני בטיחות
לדברי אובר, הנוסעים לא יהיו לבד לגמרי שכן במושב הקדמי יישב מהנדס שיתערב במהלך הנהיגה, במקרה הצורך. אולם, המטרה המרכזית, אמרה החברה, היא להוציא את מרווח הטעות האנושית לגמרי ממשוואת הנהיגה של הרכבים.
אובר עשתה זינוק ענק אל תוך העתיד, והשיקה צי קטן של מכוניות אוטונומיות ללא נהג, לשימושם הבלעדי של לקוחותיה הנאמנים ביותר.
החברה מעמידה את הרכב האוטונומי במבחן, בעיר הידועה באתגרים שיש בה לנהגים. סמנכ"ל טכנולוגיות מתקדמות של אובר, רפי קריקוריאן: "פיטסבורג היא עיר ותיקה, עם מערכת כבישים אורגנית ובעיות תחבורה קשות. האקלים באזור קיצוני למדי כך שאנו מרגישים שיש לנו פה אתגר כפול של נהיגה".
אולם, מבקריה של הטכנולוגיה טוענים שרכבים ללא נהג עדיין לא בטיחותיים דיים, בורות, מנהרות וגשרים שישנם לרוב בעיר, עלולים לפגוע ביכולת הניווט של הרכבים. אולם חוקר מהמכון לרובוטיקה מאוניברסיטת קרנגי מלון אוניברסיטת קרנגי מלון (Carnegie Mellon University) בפיטסבורג, פרופ' ארון סטיינפלד, אומר שהגיעה העת להעמיד את הטכנולוגיה למבחן אמיתי. "יש פה הזדמנות לעשות זאת, לערוך מבחן בעולם האמיתי, כדי לצבור ידע ממשי לגבי ביצועיהם של מערכות אלו במציאות ולזהות מה צריך לשפר", אומר סטיינפלד
התגובות של תושבי העיר מגוונות. חלק מהם הודיעו כי לעת עתה יימנעו מהשימוש בטכנולוגיה החדשה. "אני חושב שזו המצאה ממש-ממש מדליקה, בייחוד כעת, אולם אני אישית לא מרגיש עוד בנוח לשבת במכונית ללא נהג משום שאני מסוג האנשים שלא ממש יכול לתת אמון", אמר הסטודנט גבי קוגוט.