תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים הופקדה להתנגדויות
הקו שאורכו 20 ק"מ עתיד לחבר את שכונת גילה, מרכז העיר ושכונת רמות, כאשר זרוע נוספת שלו עוברת ממלחה לעמק רפאים ותיאטרון החאן; הצפי האופטימי להפעלתו - בתוך 7 שנים מהיום
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, הפקידה היום (ב') להתנגדויות ל-60 ימים את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים.
- השביתות ייפסקו? הסכם קיבוצי חדש לנהגי הרכבת הקלה בירושלים
- אחרי הקו האדום: הכירו את הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה
- הארנונה יכולה לפצות על הרכבת הקלה
מדובר בקו חדש שאורכו כ-20 ק"מ שאמור לחבר בעתיד את שכונת גילה, מרכז העיר ושכונת רמות. זרוע נוספת של הקו תנוע משכונת מלחה, דרך עמק רפאים, תאטרון החאן ומשם עד שכונת רמות. הקו צפוי לשרת כ-250 אלף נוסעים ביום ולאורכו יוצבו 42 תחנות.
התכנית להקמת הקו הכחול הוכנה בשנים האחרונות ע"י צוות תכנית האב לתחבורה, וזאת לבקשת משרד התחבורה ועיריית ירושלים. קו זה יצטרף לקו הנוכחי (הקו האדום שאורכו 14 ק"מ מגבעת זאב ועד להר הרצל) שמסיע כ-140 אלף נוסעים ביום. רק לאחרונה אושרה להפקדה תכנית להקמת קו שלישי (הקו הירוק) שאורכו גם כ-20 ק"מ והוא אמור לחבר את שכונת גילה ועד להר הצופים.
למרות האופטימיות הגדולה, יישום שתי התוכניות להקמת קווים נוספים בירושלים ייארך במקרה הטוב 7 שנים, וזאת רק מיום בחירת הזכיין. במילים אחרות, ההערכות הן שלפני שנת 2026 לא תוכלו לקנות כרטיס. והזכיין? זה עוד לא נבחר כאשר משרדי התחבורה והאוצר עוד לא החליט האם להפקיד את התוכניות במלואן בידי זכיין, זאת בדומה לחוזה שיש מול חברת סיטיפס שמפעילה את הקו הנוכחי, או להקים את הקווים על חשבון המדינה עם שילוב חלקי של זכיין פרטי ֹ(פרויקט PPP). עלות שני הקווים הנוספים היא כ-34 מיליארד שקל.
שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ סיכם הבוקר אחרי אישור הפקדת התוכניות ש"תחבורה ציבורית מתקדמת היא מנוע צמיחה אדיר. קו הרכבת הקלה הראשון כבר מוכיח זאת ואנחנו נשקיע את מלוא המרץ כדי שגם הקווים הבאים, יחד עם הרכבת המהירה מת"א, יוסיפו ויתרמו לקידום העיר והמטרופולין כולו".