רכבת ישראל תרכוש 62 קטרים חשמליים במיליארד שקל
החברה פירסמה היום את המכרז, על מנת להחליף את הקטרים המבוססים על מנועי דיזל. ישנה אפשרות להגדיל את האספקה ל-78 קטרים בעלות נוספת של עוד כ-250 מיליון שקל
רכבת ישראל פרסמה היום (ה) את המכרז הגדול לרכישת קטרים חשמליים. מדובר ברכישת ציוד חדש שרכבת ישראל טרם התמודדה איתו והוא מיועד להחליף את הציוד הישן שמונע כיום במנועי דיזל.
- רשות החברות אישרה הקמת שתי חברות בת לרכבת ישראל
- ההסתדרות מימשה את האיום: הכריזה על סכסוך עבודה ברכבת ישראל
- חברת תמלול גילתה שינויים בפרוטוקולי הרכבת ופוטרה מיד
עלות המכרז, בהתבסס על התמחור הנוכחי של קטר חשמלי, היא כמיליארד שקל עבור 62 הקטרים הראשונים. בפני הזוכה אפשרות להגדיל את האספקה ל-78 קטרים ובעלות נוספת של עוד כ-250 מיליון שקל. לאחר שיתקבלו הקרונות, הרכבת תנסה לחבר אליהם את הקרונות הקיימים. היתרונות העיקריים לאחר ההפעלה הם צמצום משמעותי של עלות הדלקים, התחזוקה וזיהום האוויר שמקורו בשימוש במנועי דיזל שמוזנים בסולר.
עיון בפרטי המכרז מגלה שקבלת ההצעות מסתיימת ב-15 בדצמבר, כך שעל פי ההערכות בענף, ההכרזה על הזוכה תתקיים במהלך סוף הרבעון הראשון של 2015. זמן האספקה בפועל יתבצע כ-28 עד 30 חודש לאחר ההכרזה על הזוכה, כלומר לא לפני סתיו 2017. הקרונות אמורים לשמש את קווי הרכבת שיסעו בין עכו לכרמיאל, בין חיפה לבית שאן ובין תל אביב לירושלים (פרויקט A1). במכרז צפויות להשתתף חברות מסין, איטליה, צרפת, גרמניה, דרום קוריאה וקנדה. בין החברות הבולטות ניתן לציין את יונדאי, בומברדייה, סימנס ואלסטום.