לקראת הקיץ - רכבת ישראל מגדילה את צי הקרונות ב-12%
עיקר השינויים הם תגבור מערך הנסיעות במטרופולין חיפה ועד לעכו והקריות. במקביל יתוגבר מספר הנסיעות בקו שבין נתניה לבית יהושוע, באזור לוד, אשקלון, אשדוד וברחובות, בכל אלו יעלה מספר הנסיעות בכל שעה בכ-25% ויותר
- האוצר מזהיר: הקמת רכבת לאילת תעלה 50 מיליארד שקל
- עובדי הרכבת נגד ההנהלה: לא דאגה לתחזוקת הקרונות
- אושר הסכם התפעול של רכבת ישראל: 11.7 מיליארד שקל עד שנת 2022
ברכבת ישראל טוענים שהפעם האחרונה שהיא שינתה את לו"ז הנסיעות היה לפני כ-16 שנה, ומאז לא נעשו התאמות ביחס לגידול במספר הנוסעים או בציוד שעומד לרשותה. לשם השוואה, ברכבת מספרים שלפני 16 שנה היו בידה כ-150 קרונות ואילו מספר הנסיעות השנתי הגיע ל-5 מיליון. כיום עומדים לרשותה קרוב ל-500 קרונות כאשר מספר הנסיעות המוערך ל2014 יגיע לכ-45 מיליון.
למרות הבשורות, ברכבת לא מסבירים מדוע לקח להם 16 שנה לשנות את לוחות הזמנים כאשר כבר ב-2009 הגיע מספר הנסיעות השנתי לכ-37 מיליון.
כך או כך, עיקר השינויים הם תגבור מערך הנסיעות במטרופולין חיפה ועד צפונית משם לעכו והקריות. במקביל תוגבר מספר הנסיעות בקו שבין נתניה לבית יהושוע, באזור לוד, אשקלון, אשדוד וברחובות, בכל אלו יעלה מספר הנסיעות לכל שעה בכ-25% ויותר. כדי להקל על הנוסעים תפעיל הרכבת תחנות מידע ושירות דיילים ברציפים הראשיים.
"לוח הזמנים החדש של הרכבת הכולל תוספת משמעותית של רכבות חדשות ותדירויות הוא חלק ממהלך מקיף של משרד התחבורה שנועד לשפר את השירות לנוסעים, באמצעות ייעול שיטות העבודה, רכש רכבות וקטרים והטמעת טכנולוגיות חדשות. הרכבת נמצאת כיום בתנופת פיתוח חסרת תקדים במסגרתה מושקעים מיליארדי שקלים בפתיחה של תחנות וקווי רכבת חדשים.
"לוח הזמנים החדש של הרכבת נועד בין השאר לשפר את הקשר התחבורתי בין המרכז והפריפריה ובתוך הפריפריה עצמה", אמר שר התחבורה ישראל כץ. מנכ"ל הרכבת בועז צפריר הוסיף ש"רכבת ישראל נמצאת בצמיחה מואצת והיעד הבא שלנו הוא לחצות את רף 50 מיליון הנוסעים. כחלק מהמאמץ המתמיד שלנו לשיפור השירות ועל מנת לעמוד ביעדי הצמיחה של השנים הקרובות"