אושר הסכם התפעול של רכבת ישראל: 11.7 מיליארד שקל עד שנת 2022
ההסכם שאושר בוועדת הכספים טעון עוד את אישור משרדי התחבורה והאוצר, שאמורים במקביל לאשר הנפקת אג"ח של עד 2 מיליארד שקל עבור הוצאות התפעול והרכש של החברה לשנים הבאות
בשמונה השנים הבאות רכבת ישראל תקבל מהמדינה 11.7 מיליארד שקל. כך אושר היום (ד) בוועדת הכספים של הכנסת. מדובר בהסכם הסובסידיה החדש של רכבת ישראל שכולל תשלומים עבור פיתוח מסילות, נסיעות והובלת מטענים. ההסכם טעון עוד את אישור משרדי התחבורה והאוצר, שאמורים במקביל לאשר הנפקת אג"ח של עד 2 מיליארד שקל עבור הוצאות התפעול והרכש של החברה לשנים הבאות.
קראו עוד בכלכליסט:
- שיא חדש לרכבת: ב-2013 נרשמו 45 מיליון נסיעות - עלייה של 12%
- רכבת ישראל: בית המשפט הורה לעובדים לשוב לעבודה מלאה וסדירה
- דירקטוריון הרכבת יוצא מהקפאה
רכבת ישראל צילום: ערן יופי כהן
רכבת ישראל אמורה לשנות את פניה בשנים הקרובות ולעבור משימוש בציוד שמותאם למנועי דיזל לציוד חשמלי, לרבות רכישת קטרים והתקנת מערכת איתות וניתוב חדשות. בנוסף, הרכבת אמורה לסיים את פיתוח המסילות בדרום ובמזרח ישראל לאורך המדינה. ברכבת ישראל התחייבו היום להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית, לשפר את רמת השרות לנוסעים, ולהעלות את היקף הובלת המטענים באמצעות חברת הבת שתוקם לעניין
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי על פי ההסכם, חברת הרכבת תהיה רשאית לגייס עד שני מיליארד שקלים, באמצעות הנפקת איגרות חוב, בהתאם לתנאים הקבועים בהסכם ובכפוף לאישור ההנפקה שיגיע מהאוצר. רכבת ישראל מחזיקה מזה כשנה וחצי טיוטת תשקיף, אולם בלעדי אישור הסכם הסובסידיה והקמת שתי חברות הבת (מטענים ופיתוח נדל"ן) היא לא יכלה לצאת להנפקה. הכסף שיגויס אמור לשרת רכש ופיתוח לשנים 2015-2016.