פרסום ראשון: יבואני הרכב מתכוונים להגיש בג"ץ נגד המיסוי הירוק
טוענים: מדובר במהלך שמצריך חקיקה ראשית, ולא יכול להיעשות באמצעות תקנות. המיסוי הירוק אמור להיכנס לתוקפו בתחילת חודש אוגוסט וייתכן ובג"ץ יחליט להשהותו
רפורמת המיסוי על ענף הרכב עלולה להידחות: ל"כלכליסט" נודע, שמספר יבואני רכב, ביניהם קמור, יבואנית ב.מ.וו, קרסו, יבואנית רנו וניסאן ודוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, מתכוונים לפנות לבג"ץ, בטענה שהעלאת שיעור המס על מכוניות חדשות הוא מהלך הדורש חקיקה ראשית, זאת בניגוד
הרפורמה במיסוי על ענף הרכב אמורה להיכנס לתוקפה בתחילת אוגוסט הקרוב. האוצר מתכוון להעלות את מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות מ-75% ל-90%, ובמקביל להעניק הטבות מס למכוניות ידידותיות לסביבה, כלומר כלי רכב שפליטת המזהמים ממנועיהם נמוכה בהשוואה לשאר.
שיעור ההטבה ינוע בין אלפיים ל-15 אלף שקל. משמעות המהלך היא שמכוניות ידידותיות לסביבה, כגון מכוניות סופר מיני או היברידיות, יזכו להטבת מס מה שיוריד את מחירי המכוניות בכמה אלפי שקלים. לעומת זאת, מכוניות שנחשבות פחות ידידותיות לסביבה, כגון רכבי שטח או מכוניות יוקרה, לא יזכו להטבת מס בכלל, מה שייקר את מחיריהן בעשרות אלפי שקלים.
במידה ועתירת יבואני הרכב תתקבל, יכול בג"ץ להוציא צו מניעה לביצוע המהלך, עד שעמדת האוצר תישמע במלואה. צעד מסוג זה עלול לדחות את יישום הרפורמה.
טרם התקבלה תגובת רשות המיסים למהלך.