$
רכב

בקרוב: כל פרסומת לרכב תכלול נתוני זיהום אוויר

כך אישרה ועדת הכלכלה. בנוסף יצוינו נתוני מעבדה לגבי צריכת הדלק בנסיעה עירונית ובין עירונית. ארדן: "המטרה - להגביר את השקיפות"

ליאור גוטמן וגלית שפיר 16:0109.06.09

ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') את התקנות שמחייבות יבואני רכב לכלול נתוני זיהום אוויר בכל מודעת פרסומת. אישור התקנות, שדבר פרסומן נחשף לראשונה ב"כלכליסט", קובעות שבכל פרסומת לרכב חדש תופיע דרגת זיהום האוויר של כל דגם שמבוססת על מזהמי האוויר וגזי החממה הנפלטים ממנוע המכונית.

 

דירוג הזיהום ינוע בין 1 ל-15, כאשר הדרגה הראשונה מיוחסת לרכב שפליטת המזהמים שלו נמוכה ואילו הדרגה האחרונה לרכב שפליטת המזהמים שלו גבוהה. בנוסף תכלול הפרסומת נתוני בדיקות מעבדה לגבי צריכת הדלק בנסיעה עירונית ובין עירונית.

 

יצוין שתקנות אלו משתייכות לרפורמת המיסוי הירוק על ענף הרכב, שכוללת בין השאר מתן תמריצי מיסוי לכלי רכב ידידותיים לסביבה. "מטרת החוק הינה להגביר את השקיפות והמודעות לנושא הסביבתי בקרב הצרכנים", מסר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

 

בהתאם להוראות החוק, גם פרסומות בכלי התקשורת האלקטרוניים יחויבו בגילוי נתוני זיהום האוויר וצריכת הדלק. מהמשרד להגנת הסביבה מוסיפים שמדינת ישראל אינה הראשונה הנוקטת צעדים מסוג זה, ובחלק ממדינות אירופה וארצות הברית מחויבים יצרני ויבואני הרכב לפרסם תווית מידע בדבר צריכת הדלק והפליטות לאוויר שמקורן בתחבורה.

 

השר ארדן הוסיף: "להערכת המשרד להגנת הסביבה יותר מאלף איש מתים מדי שנה מזיהום אוויר באזור תל אביב ועלינו לעשות כל דבר כדי לצמצם נתון קשה זה".

 

כמו כן ועדת השרים להגנת הסביבה ושינוי אקלים אישרה את הצעת השר להכין תוכנית לאומית בנושא הפחתת גזי חממה. השר ארדן הוסיף כי לצורך הכנת תוכנית לאומית תמונה ועדת מנכ"לים לגיבוש מדיניות.

 

מאדם טבע ודין נמסר בתגובה: "טוב עשה השר שלאחר עיכוב ממושך הגיש את התקנות לאישור ובכך הציבור יוכל להשתתף ולקחת חלק פעיל במאבק לצמצום זיהום האוויר. עם זאת, כדי להוביל לשינוי אמיתי ורפורמה מקיפה לצמצום הפליטות מתחבורה, על הממשלה מוטלת האחריות לבצע שורה של צעדים נוספים כגון שיפור תשתיות תחבורה ציבורית, הפסקת עידוד מכירת רכב בליסינג ועידוד נסיעה על אופניים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x