$
חדשות טכנולוגיה

סנטורים אמריקאים דורשים תשובות מגוגל וטוויטר: "האם מידע אישי נמכר לחברות זרות?"

בפנייה שהעבירו במשותף סנטורים דמוקרטיים ורפובליקנים לשתי הענקיות ולחברות נוספות, בהן ורייזון ו-AT&T, הם דרשו לברר אם מידע אישי של משתמשים נמכר לגורמים זרים שעלולים להשתמש בו לצרכי סחיטה: "המידע הוא מכרה זהב עבור סוכנויות ביון זרות"

חדשות חוץ 17:4403.04.21
סנטורים אמריקאים משתי המפלגות שלחו ביום שישי מכתבים לפלטפורמות הגדולות לפרסום מקוון, כולל גוגל וטוויטר, ובהם ביקשו לברר האם מידע אישי של המשתמשים נמכר לחברות זרות שעלולות להשתמש בו לצרכי סחיטה וכוונות זדוניות אחרות.  

 

מאות עסקים מקבלים מידע אישי על המשתמשים, כולל היסטוריות חיפוש, כתובות IP, גיל ומגדר, המסייע להם להחליט אילו פרסומות מותאמות אישית להציג בפני כל משתמש כשעמוד האינטרנט שלו עולה.

 

אפליקציית טוויטר אפליקציית טוויטר Credit: Shutterstock

 

שאלות לגבי מכירת המידע נשלחו גם לחברות AT&T, ורייזון, אופן X, Magnite ו- Index Exchange, כך לפי משרדו של הסנטור רון וויידן הדמוקרט. "המידע שנאסף הוא מכרה זהב עבור סוכניות ביון זרות שיכולות לנצל אותו כדי לבצע פעילויות של סחיטה, הפעלת לחץ ופריצה", צוין במכתב שנשלח לחברות.

 

לפי הסנטורים, בעוד שהפלטפורמות המקוונות עושות שימוש במערכות אוטומטיות כדי לקבוע אילו פרסומות להציג בפני המשתמשים, מידע כמו מיקום ופעילות מקוונת ניתן לאיסוף במקביל. "הנתונים האלה נמכרים לכל מי שיש לו כרטיס אשראי, כולל קרנות גידור, קמפיינים פוליטיים ואפילו ממשלות", נטען עוד במכתב.

 

השאלות עליהן התבקשו החברות להשיב כוללות מה המידע שנאסף על המשתמשים ואילו חברות זרות רכשו אותו. החברות צריכות לספק תשובות עד ה-14 במאי.

 

טוויטר מסרה לסוכנות הידיעות AFP כי אכן קיבלה את המכתב ובכוונתה לענות. משאר החברות עוד לא התקבלה תגובה.

 

גוגל התחייבה להימנע ממעקב אחר פעילות מקוונת של המשתמשים כשהחלה בהטמעת מערכת חדשה להתאמת פרסומות שאינה כוללת שימוש ב"קוקיז".

x