מימון ההמונים של אמזון: הלקוחות יוכלו לתמוך במוצר - ואם היעד יושג החברה תייצר אותו
מדובר בניסיון של החברה להתחרות בפלטפורמות מימון המונים דוגמת קיקסטארטר. מטרתו העיקרית של השירות, המכונה Build It, היא לסייע לאמזון להבין מראש אילו מוצרים הלקוחות שלה רוצים - וזאת ללא כל השקעה ראשונית מצידה
אמזון השיקה שירות חדש אמש (ד'), המיועד להתחרות בפלטפורמות מימון המונים דוגמת קיקסטארטר. השירות המכונה Build It, מיועד לאפשר ללקוחות לתמוך במוצר ואם הוא יעורר מספיק עניין (ומכירות) במשך כחודש, אמזון מתחייבת לייצר אותו. הלקוחות יחויבו כמו בשירות המתחרה - רק אם המוצר יגיע לשלב הסופי.
- אמזון מציגה: דאגה לבריאות העובדים? זה לחלשים
- חקירה בבריטניה חשפה: האתרים שמוכרים ביקורות מזויפות לסוחרים באמזון
- הבוננזה הישראלית בהנפקת הענק של "אמזון הקוריאנית"
מדובר ביוזמה שמטרתה העיקרית לסייע לאמזון להבין מראש אילו מוצרים הלקוחות שלה רוצים וזאת ללא צורך בהשקעה ראשונית מצידה. זו לא הפעם הראשונה שאמזון משתמשת במודל כזה. היא כבר עשתה שימוש בשירות דומה, Day 1 Editions, כדי לבנות מוצרים ניסיוניים כגון משקפיים חכמים מבוססי אלקסה. למעשה Build It הוא הרחבה של יוזמת Day 1 שהיתה מיועדת בעיקר למוצרים מאוד חדשניים.
ענקית הקמעונאות המקוונת לא ציינה אם השירות החדש יפתח גם לחברות או ממציאי צד שלישי או שהוא מיועד רק למוצרים שהיא מייצרת ומשווקת דרך המותגים הפרטיים שלה, כגון בייסיקס או רינג למשל.
שלושת המוצרים הראשונים שהוצגו במסגרת Build It הם: מדפסת פתקיות תזכורת בסגנון פתקיות פוסט איט, שתימכר ב-90 דולר, משקל חכם למזון ב-35 דולר; ושעון קוקיה חכם ב-80 דולר. המשקל למזון, למשל, יודע לספק נתונים קלוריים לפי משקל המוצר. שעון הקוקיה ניתן לתכנות דרך אלקסה והצלצול שלו מוחלף על ידי הקוקיה הוותיקה בזמן המיועד. המחירים משקפים את הצלחת המוצר בקרב הרוכשים הפוטנציאליים: ככל שהלקוחות רוכשים את המוצר מוקדם יותר הם זכאים גם להנחה גדולה יותר. החיוב, כאמור, יתבצע רק אם המוצר אכן יושק באופן רשמי.
הפלטפורמה אמורה לפתור לאמזון בעיה שבה נתקלה פעמים רבות בשנים האחרונות. החברה השיקה לא מעט מוצרים מבוססי אלקסה - כמו מיקרוגל, שעון קיר ומשקפיים, אך אלה לא באמת הצליחו לעורר עניין, שלא לומר נכשלו לחלוטין. השימוש בפלטפורמה החדשה יאפשר לה לקבל מושג על רמת העניין שהמוצרים האלה יכולים לעורר בקרב ציבור הלקוחות שלה.
אמזון נמנעת עם זאת מלחשוף את הנתון הכספי שגייס כל מוצר והיא מסתפקת בחיווי של פס ירוק שמסמן מתי הוא הבשיל ואת אחוז התומכים הנדרשים להשלמת התהליך. בשלב הנוכחי השירות זמין ללקוחות אמזון בארה"ב בלבד, אך אין מניעה שהחברה תרחיב את הזמינות שלו ככל שהוא יעורר עניין.