אינסייט מובילה השקעה של 25 מיליון דולר ב-Pcysys הישראלית
סטארט-אפ הסייבר הישראלי פיתח פלטפורמה להערכת סיכונים וחשיפות בהגנות סייבר באמצעות אוטומציה של בדיקות חדירות בארגונים. בחברה הבהירו שבכוונתם לגייס עד סוף 2021 כ-80 עובדים נוספים, רובם מישראל
- מליו הישראלית נחשפת לתקשורת עם גיוסים בסך 144 מיליון דולר
- מרוויחה ממשבר הקורונה: אפליקציית Byju ההודית מגייסת 500 מיליון דולר
- חד קרן ישראלי חדש: רדיס לאבס מגיעה לשווי של למעלה ממיליארד דולר
פסייסיס, הוקמה ב 2015 על ידי אריק ליברזון ואריק פיינגולד ומנוהלת על ידי המנכ"ל אמיתי רצון. החברה מפתחת פלטפורמה להערכת סיכונים וחשיפות בהגנות סייבר באמצעות אוטומציה של בדיקות חדירות בארגונים.
מפסייסיס נמסר כי יש לה היום מאות לקוחות, כולם ארגונים גדולים, בישראל, ארה"ב ובאירופה מיותר מ-15 ענפים, ובכללם בנקאות, חברות ביטוח, בתי השקעות, רשתות קמעונאות, בריאות ואנרגיה. בין לקוחותיה בישראל: שופרסל, חברת החשמל, אלקטרה, וחלל תקשורת (Spaecom). בין לקוחותיה בעולם: חברות תקשורת כגון IP Telecom ו- Teracom AB, וחברות שירותי בריאות ובתי החולים, כגון NHS Royal Bolton Hospital, Wagerenhof, ו- Apria Healthcare.
פלטפורמת PenTera של פסייסיס מבצעת את בדיקת החדירות של מערכות ארגוניות לבדיקת חוסן הסייבר שלהן, מציאת ליקויים ותיקונם. הייחוד של החברה הוא שימוש בטכניקות פריצה אתיות (Ethical Hacking) המזהות חולשות בהגנות הסייבר ולא סימולציות כנהוג בתחום.
בחברה מדיגישים גם כי המערכת מייתרת את הצורך בבודקי חדירות אנושיים והגעה פיזית למתקני הלקוחות, ומאפשרת להתמקד בתיקון של חולשות הניתנות לניצול. בניגוד למערכות אוטומטיות אחרות, פנטרה אינה דורשת התקנת "סוכני תוכנה" ברשת ומשתמשת בטכנולוגיה חדשנית - Agentless.
״אנחנו כמו מכשיר הרנטגן של הארגון״, אומר לכלכליסט אמיתי רצון, מנכ"ל החברה, ״ארגונים מרגישים היום חשופים בצריח. הם קוראים שהתקיפות משתכללות והם משדרגים את המוצרים וסף הפחד עולה, אבל מה שלא בודקים זה שכל זה אשכרה עובד.
״מה שרואים היום זה שהרבה ארגונים משתמשים בכלי מדידת חולשות. יש הרבה חברות טובות בתחום שעושות סריקת חולשות, אבל העובדה שיש לך חולשה היא רק תחילת הסיפור. אותן סריקות לא אומרות לך מה מהן בר ניצול ואיך ינצלו אותן. במקום לומר לך שאל הבית שלך אפשר להיכנס מהגג אנחנו מנסים להשתחל דרך הארובה״.
אריק ליברזון, מייסד-שותף ו-CTO בחברה מסביר: ״יש לנו צוות של יוצאי צבא ויחידות מיוחדות שמתכננים כלי התקפה. מהות המוצר היא להראות איך תוקף יתנהג וזה כולל שימוש בדברים שקיימים בשוק לצד דברים חדשים. לכן, אנחנו מפתחים דברים אצלנו שמייחדים אותנו ואלה מאפשרים ללקוחות לבדוק את עצמם אם יוכלו לעמוד בתקיפה משמעותית יותר מתקיפה סטנדרטית״.
ליברזון מספר שאינסייט, שהובילה את הסבב, עוקבת אחרי החברה כבר מ-2018, אבל זו דווקא התגובה שלה בתקופת הקורונה והיכולת להמשיך ולהציע ללקוחות מוצרים מתאימים שהכריעה את הכף בעד השקעה.
רצון מוסיף שגורם משמעותי נוסף בהתנהלות החברה הוא יכולת המכירה המהירה שלה שכוללת הדגמות קצרות ואפקטיביות: ״אחת הבעיות בתחום שלנו היא שכשאין לך מוצר שנותן לך אגרוף בבטן, כשאתה עושה את הפיילוט אתה בעצם מוכר פרויקט ולא מוצר. חברות עושות פיילוט של 3 חודשים והטמעה ארוכה ואיש מכירות ממוצע עושה שתי מכירות בשנה. אנחנו עושים הדגמה של 5 שעות שאפשר להוכיח מאוד מהר וזה קל להבנה ולעיכול ללא הבנה מוקדמת בסייבר. זה משנה גם את כל האווירה בחברה, ואנחנו מוכרים בשבע ספרות בכל חודש. בכל מקום בעולם שבו יש לנו צוותים אנחנו מצליחים למכור ולהתקדם״.
ת'ומס קריין, מנהל בקרן Insight Partners מסר: "צוות Pcysys ופלטפורמת החברה PenTera עומדים בקנה אחד עם המשימה שלנו להשקיע בחברות ה- ScaleUp המתקדמות ביותר בתחום התוכנה, על-מנת להאיץ את צמיחתן. השקעותינו המרובות בחברות סייבר מאפשרות לנו לזהות את החברות הצפויות להוביל את קטגוריית בדיקות והערכת הסיכונים לחדירות סייבר. פלטפורמת PenTera מובילה מהפכה באופן בו ארגונים מנהלים את סיכוני החשיפה שלהם להתקפות סייבר".
פסייסיס הודיעה שתגייס עד סוף 2021 כ-80 עובדים נוספים, 70% מתוכם מישראל.