מרוויחה ממשבר הקורונה: אפליקציית Byju ההודית מגייסת 500 מיליון דולר
הסכום הגבוה שגייסה האפליקציה הלימודית Byju מצביע על התיאבון הגובר של המשקיעים לחברות סטארט-אפ הודיות שעוסקות בתחום החינוך והטכנולוגיה, זאת לאור משבר הקורונה העולמי שהוביל לסגירת בתי ספר וללמידה מקוונת
ענקית ההשקעות הפרטיות סילבר לייק (Silver Lake) הובילה סבב גיוס של 500 מיליון דולר בחברת Byju ההודית, שהעניקה לפלטפורמת החינוך המקוונת שלה הערכת שווי של 10.8 מיליארד דולר, כך לפי אדם המעורה בנושא שביקש להישאר בעילום שם. לדבריו, המשקיעים הוותיקים בחברה טייגר גלובל, ג'נרל אטלנטיק ו-Owl Ventures השתתפו גם כן בסבב גיוס ההון האחרון.
- התחזית ל־1 בספטמבר: תקציבים על הנייר, נשירת תלמידים ועלייה בעבריינות
- מנהל מחלקת החינוך ב-OECD: "סגירת מערכת החינוך צריכה להיות פתרון אחרון"
- מיקרוסופט משיקה מערכת חדשה ללמידה מרחוק
חברת הסטארט-אפ ההודית נמצאת בעיצומו של מו"מ לגבי סבבים נוספים של גיוס הון, ובבלומברג דיווחו כי Byju קרובה להשגת מימון של סביבות 400 מיליון דולר מ-DST גלובל שבבעלותו של יורי מילנר.
עסקאות מסוג זה מצביעות על התיאבון הגובר של המשקיעים לחברות סטארט-אפ הודיות שעוסקות בתחום החינוך והטכנולוגיה (edtech) זאת לאור מצב
הקורונה במדינה הולך ומחמיר ומוביל לסגירת בתי ספר וללמידה מקוונת.
Byju, שבין המשקיעיה תמצאו גם את צ'ן צוקרברג, רעייתו של מייסד פייסבוק, מפשטת רעיונות מתמטיים ומדעיים עבור התלמידים באמצעות משחקים וסרטונים. החברה נוסדה על ידי בייג'ו ראבינדראן, מורה לשעבר ובנם של מחנכים, שהגה את האפליקציה ב-2011 במקביל לצמיחה המהירה בפופולאריות של מכשירי הסמארטפון.
האפליקציה מיועדת לילדי הגן ולתלמידים מכיתות א' עד יב' ויש לה מעל 64 מיליון מנויים רשומים ויותר מ-4.2 מיליון מנויים בתשלום. בכל חודש נוספים לה מעל 300 אלף מנויים חדשים. בשנה הפיסקאלית שהסתיימה במרץ 2020 הכפילה החברה את ההכנסות ל-28 מיליארד רופי (373 מיליון דולר) לעומת השנה הקודמת, והיא אף הגיעה לרווחיות – הישג נדיר בקרב חברות הסטארט אפ ההודיות.