חד קרן ישראלי חדש: רדיס לאבס מגיעה לשווי של למעלה ממיליארד דולר
חברת בסיסי הנתונים המאפשרת לאפליקציות להגיב בזמן אמת גייסה 100 מיליון דולר בסבב F. הגיוס הנוכחי מביא את סך ההון בחברה ל-246 מיליון דולר. "הסבב התבשל בצורה מאוד מהירה והתרחש כמעט מעצמו"
חברת בסיסי הנתונים רדיס לאבס (Redis Labs), הודיעה היום על גיוס של 100 מיליון דולר בסבב F, בהובלה משותפת של הקרנות האמריקאיות Bain Capital Ventures ו-TCV ובהשתתפות המשקיעים הקיימים של החברה Goldman Sachs Growth Francisco Partners, Viola Ventures ו- Dell technologies Capital. הגיוס הנוכחי מביא את סך ההון בחברה ל-246 מיליון דולר.
- Jfrog הישראלית הגישה תשקיף לגיוס של 100 מיליון דולר בנאסד"ק
- ננוקס הישראלית תנסה לגייס 100 מיליון דולר בנאסד"ק
- גונג הישראלית מגייסת 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר
״הגיוס הנוכחי משקף לחברה שווי של למעלה ממיליארד דולר״ אומר לכלכליסט עופר בנגל, מנכ״ל ומייסד משותף בחברה. בנגל מספר גם שרדיס כמעט ויתרה על גיוס בגלל הקורונה אבל אז קיבלה פניות מקרנות: ״לפני הקורונה החלטנו לגייס אבל כשהתפרצה המגפה הרגשנו שרמת ההתלהבות של משקיעים יורדת ונטשנו את הרעיון, כי יש לנו מספיק כסף.
"בסופו של דבר", סיפר, "הסבב התבשל בצורה מאוד מהירה והתרחש כמעט מעצמו. לפני חודשיים קיבלנו פניות משלוש קרנות ובחרנו באחת - TCV קרן שמשקיעה בחברות הן לפני והן אחרי הנפקה. אחד המשקיעים הקודמים שלנו החליט להוביל איתם את הסבב והאחרים הצטרפו. המשקיעים הקיימים שלנו הם כאלה עם כיסים עמוקים שתמיד הקשו עלינו להכניס משקיעים חדשים ולקחו סבבים בעצמם, אבל אנחנו תמיד רצינו משקיע חדש בשביל לקבל הערכת שווי מעודכנת״.
אתה מציין שלא הייתם צריכים את הכסף וכמעט ויתרם על הסבב, מדוע בחרתם לגייס בכל זאת?
״חברות מהסוג שלנו חייבות לגדול בצורה אגרסיבית מאוד כדי להצליח וכל המתחרות שלנו הן כאלה. שם המשחק אצלנו הוא צמיחה מהירה ואם אתה לא גדל, לא מישהו אחר גדל במקומך. אנחנו פועלים בשוק סופר תחרותי, יש לנו מתחרות גם בקרב ענקיות הטכנולוגיה וגם בקרב הסטארט-אפים״.
רדיס לאבס נוסדה בשנת 2011 על ידי עופר בנגל (מנכ"ל) ויפתח שולמן (מנהל טכנולוגיות) סביב הקוד הפתוח של רדיס (Redis), כדי לאפשר לאפליקציות להגיב בזמן אמת, תחת כל עומס של טרנזקציות. מהחברה נמסר כי יש לה היום מעל 7,500 לקוחות ובכללם: Master Card, Dell, Fiserv, Home Depot, Microsoft, Costco, Gap, Groupon.
״התחום של בסיסי הנתונים עבר מהפכה לפני כעשור״, מסביר בנגל, ״היסטורית לפני עשור ארגון היה מחליט להשתמש במוצא בודד לכל הפיתוחים שלו, כמו אורקל למשל וכל מה שעשית בחברה היה באורקל כי זו הייתה מדיניות החברה, בעשור האחרון לא רק שחברה אחת משתמשת בסוגי דאטה בייס רבים, אלא שאפילו באותה אפליקציה לרוב משתמשים בכמה סוגים שונים כי לכל אחד יתרונות משלו. המפתחים של ימינו אוהבים לעשות אופטימיזציה לכל דבר בדאטה בייס שמתאים לו. המטרה שלנו כחברה היא כמובן היא להרחיב כמה שניתן את כמות המקרים שאנחנו מתאימים להם״.
כיצד הקורונה השפיעה על התחום הזה?
״ראינו שני טרנדים. אחד זה שחברות מיד-מרקט, חברות קטנות יותר, חלקן נכנסו לקשיים והקטינו שימוש במוצר או אפילו הפסיקו לגמרי. מצד שני, בגלל ההבנה שהעתיד הוא אונליין ראינו גל של לקוחות חדשים והלקוחות הגדולים שלנו הרחיבו שימוש״.
עם כל כך הרבה תחרות בתחום, מה מייחד את רדיס?
״מאז ומעולם זה היה הביצועים, זאת אומרת היכולת שלנו לטפל בו זמנית במאות מיליוני עסקאות בזמן תגובה שנמוך משניה בודדת. יש לנו אפליקציות עם מיליוני משתמשים. אנחנו עובדים, למשל, עם חברת כרטיסי אשראי שמשתמשת בתוכנה שלנו לאישור של כל עסקה בעולם. במקור ההליך לקח 2-3 שניות לאישור והם החליטו שהם מעוניינים לקצר את הזמן הזה ועברו אלינו. היום בכל פעם שאת מעבירה כרטיס אשראי בעולם זה מתרחש דרך המערכת שלנו״.