טוויטר הופכת את יום שחרור העבדים בארה"ב ליום חופש
מקורו של היום המצויין ב-19 ביוני בו הגנרל גורדון גריינג'ר הודיע על סיום מלחמת האזרחים וביטול העבדות. מנכ"ל החברה, ג'ק דורסי לעובדי טוויטר: "יום לחגיגות, חינוך וחיבור"
לדבריו, בטוויטר פועלים למצוא ימים מקבילים במדינות אחרות שניתן לציין בהם את סיום העבדות.
- הרשתות החברתיות מציגות: זכות ביטוי, לא זכות גישה
- הסערה ברשתות החברתיות: צוקרברג הבטיח שינוי - אבל לא הבטיח לקיים
- טוויטר נזכרה באיחור לעצור את טראמפ מלהפיץ מידע מעוות - וכעת משלמת את המחיר
הפיכת היום המכונה Juneteenth ומצויין בעיקר בקרב הקהילות האפרו – אמריקאיות ליום חופש היא חלק מתגובת הרשת החברתית למחאות נגד גזענות שפרצו בארה"ב והתפשטו למדינות רבות אחרות.
מקורו של היום המצויין כאמור ב-19 ביוני בכל שנה ומכונה גם יום החירות הוא ב-1865 אז הגנרל גורדון גריינג'ר מצבא האיחוד של מדינות צפון ארה"ב הגיע לטקסס והכריז על סיום מלחמת האזרחים והעבדות. הדבר קרה כשנתיים לאחר שהנשיא אברהם לינקולן חתם על הצהרת האמנציפציה, שהוציאה מחוץ לחוק עבדות. אולם, בחלק ממדינות הדרום המשיכו להשתמש בעבדים גם לאחר מכן.
האירוע מצוין לרוב באירועים מקומיים שבהם קוראים את הצהרת האמנציפציה, שרים שירים מסורתיים וקוראים מהיצירות של סופרים שחורים מוערכים. כעת, ה-19 ביוני יהפוך גם ל"יום לחגיגות, חינוך וחיבור" בטוויטר, כך לפי שורה של ציוצים שפרסם דורסי.
בשבוע שעבר הודיע דורסי כי הוא תורם 3 מיליון דולר לארגון שהקים שחקן הפוטבול לשעבר קולין קפרניק, Know Your Rights Camp "לקידום השחרור והרווחה" של קהילות מיעוטים. טוויטר אינה לבד. חברות רבות בארה"ב הביעו תמיכה פומבית במחאות נגד גזענות שפרצו בעקבות מותו של גו'רג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס. בנוסף לטוויטר גם ענקית הסיגריות אלטריה וחברת המדיה Vox Media הודיעו שיהפכו את ה-19 ביוני ליום חופשה. אלטריה גם הצהירה כי תתרום 5 מיליון דולר לארגונים שפועלים לקידום שוויון. בנוסף, אלפבית, אובר ואינטל הודיעו גם כן על תרומת מיליוני דולים לארגונים חברתיים. במקביל, חברת סופטבנק היפנית השיקה קרן בשווי 100 מיליון דולר שתשקיע רק בחברות שבראשן עומדים "אנשים שאינם לבנים".