פייסבוק חוזרת לסין: מקימה צוות למכירת פרסומות עבור לקוחות מקומיים
פעילות הרשת החברתית אמנם חסומה במדינה, אך עסקים, ארגונים ואפילו הממשלה הסינית מפרסמים בה בהיקף של 5 מיליארד דולר בשנה; לא ברור אם מדובר בצעד ראשון לחזרה מלאה לפעילות או רק אמצעי להגדיל את ההכנסה
- בוגרי מדעי המחשב מעדיפים לעבוד בחברה מוסרית מאשר אצל פייסבוק, גוגל או אמזון
- פסק הדין של העליון משנה את הלכות השיתוף בפייסבוק
- פייסבוק תילחם ב"דיפ פייק"? בקונגרס לא מאמינים לה
הצוות שיפעל ממטה החברה בסינגפור יהיה אחראי על פיתוח כלי פרסום משופרים עבור הלקוחות הסינים, שנאלצים לעקוף את מגבלות האינטרנט הקיימות בארצם, הידועות בתור "חומת האש הגדולה", כך על פי המקורות. אחד המקורות אמר שזהו הצעד המשמעותי הראשון של פייסבוק בניסיון לפתח כלי פרסום מותאמים למיקום ייחודי מחוץ לארה''ב, שם התנהלו עד היום פעולות התכנות והתכנון המיוחדות לסין.
צוקרברג מקווה שיוכל למצוא דרך להפעיל את הרשת החברתית שלו בסין, ואף ביקר במדינה ב-2016, אז הבטיח ללמוד את השפה המנדרינית. מנהלי מוצר של החברה יצאו אז גם לנסיעות שיועדו ל"החלפת ידע" בסין. הם חלקו את מומחיותם בנושאי אפליקציות וכלי פרסום עם עמיתים מחברות כמו טנסנט ועליבאבא, כך על פי אחד המקורות.
פייסבוק אישרה את דבר הקמת הצוות החדש, ותיארה אותו כבעל משימה של "אסיה תחילה", וכמורכב מתתי-צוותים לפיתוח מוצר ובינה עסקית. פייסבוק מוכרת מדי שנה שטחי פרסום למפרסמים ורשויות ממשלה בסין, המעוניינים לקדם את המוצר או המסר שלהם בחו"ל בהיקף של 5 מיליארד דולר, כך מעריכים אנליסטים. זה הופך את סין לשוק הפרסום הגדול ביותר של החברה אחרי ארה"ב, שבו הכנסותיה היו כ-24.1 מיליארד דולר ב-2018.