פייסבוק מודה: אנחנו עוקבים אחרי המשתמשים גם כשה-GPS כבוי
החברה ציינה זאת בתגובה לשאלה שהופנתה אליה מסנאטורים שביקשו לברר את הסוגיה. לדבריהם, פייסבוק צריכה לכבד את ההחלטה של המשתמשים לא לאפשר מעקב אחר המיקום שלהם. פייסבוק בתגובה אמרה שזה מסייע להילחם בפייק ניוז ולמכור פרסומות
- "פייסבוק, אמזון וגוגל עם מערכות פיננסיות? זו עלולה להיות מכה אנושה"
- נגנבו כוננים קשיחים ובהם פרטים של 29 אלף מעובדי פייסבוק
- האם רשות הסחר האמריקאית תצליח לשים מקל בגלגלים של פייסבוק?
אך הטענה של פייסבוק לא באמת הרשימה את המחוקקים, אלה אומרים כעת שפייסבוק צריכה לתת למשתמשים יותר שליטה במידע האישי שלהם. הדברים של פייסבוק נאמרו בתגובה לשאילתה של הסנאטורים: ג'וש האוולי וכריס קונס, שביקשו מפייסבוק בחודש שעבר "לכבד" את החלטת המשתמשים לשמור על המיקום שלהם פרטי.
במכתב מה-12 בדצמבר שפורסם ביום שלישי השבוע, פייסבוק הסבירה כיצד היא מסוגלת להעריך את מיקומי המשתמשים שלה. פייסבוק אמרה שאפילו כשהמעקב אחר המיקום מכובה, היא יכולה להסיק את המיקום הכללי של המשתמשים דרך הקשרים אחרים כמו מיקומים בהם הם מתוייגים בתצלומים וכן מכתובות ה-IP של המכשירים שלהם.
בעוד המידע הזה אינו מדויק כמו זה שפייסבוק אוספת כאשר ניתנת הרשאה למעקב אחר מיקום, הוא עדיין מאפשר לזהות את מיקום המשתמש באופן יחסית מדויק. החברה אמרה שהיא משתמשת במידע לכמה מטרות: התאמת פרסומות, התראה בפני משתמשים כשמישהו מנסה להתחבר לחשבונות שלהם ממקומות לא שגרתיים ומאבק במידע שקרי שמופץ ברשת.
פייסבוק לא מאפשרת למשתמשים לכבות פרסומות מבוססות מיקום, למרות שהיא מאפשרת למשתמשים למנוע מפייסבוק את היכולת לאתר את מיקומם המדויק, כך כתבה החברה. הסנאטור האוולי, מבקר בולט של עולם הטכנולוגיה, צייץ בטוויטר שפייסבוק "מודה בכך שגם אם תכבו את איתור המיקום שלכם הם עדיין יעקבו אחר המיקום שלכם בשביל לעשות כסף (בעזרת פרסומות). אי אפשר להחליט אחרת. אין שליטה על המידע האישי שלכם. זהו ה'ביג טק'. וזו הסיבה שהקונגרס חייב לנקוט בפעולה בנושא."