חשיפת הפיקסל 4: גוגל מראה לנו שהחומרה היא רק תירוץ
למכשירי העילית החדשים של החברה יש עיצוב של השנה שעברה, וגם הרמקולים החכמים והמחשב שהציגה אמש לא ריגשו אף אחד. ואולם, הם מוכיחים את תפיסת גוגל: כל עוד הסייענית הקולית אסיסטנט ושאר השירותים המקוונים מגיעים לכיסו של הצרכן, פחות משנה כמה מגניב המכשיר שהביא אותם לשם
יצרניות הטכנולוגיה הרגילו אותנו למכשירים שבכל שנה נעשים חזקים ואיכותיים יותר, ובשאיפה גם מרשימים יותר. ואז באה גוגל, שהשנה שברה את הכלים: אירוע חשיפת סמארטפוני הפיקסל שנערך אתמול (ג') הוכיח דבר אחד: החומרה משחקת אצלה תפקיד מינורי מאוד, כשהתוכנה במקום הראשון, ואיתה השירותים המקוונים ובעיקר המידע.
- גם מכ"מ, גם מסך של גיימרים: גוגל חשפה את הפיקסל 4
- 8 טריקים פשוטים שישפרו עבורכם את האנדרואיד
- אפל וגוגל הסירו אפליקציות הקשורות למחאה בהונג קונג
הפיקסל 4 והפיקסל 4 XL אינם מכשירים מעניינים כשלעצמם; העיצוב שלהם כמעט זהה לשל הדור הקודם, שבעצמו מזכיר טלפונים בני כמה שנים. גוגל אפילו לא טרחה להסתיר את המפרט שלהם ונתנה לו לדלוף לרשת כמים מצינור שבור חודשים ארוכים לפני החשיפה.
זה לא שגוגל לא משקיעה בטלפונים שלה, או בשאר המכשירים שהציגה - רמקול חכם חדש, אוזניות אלחוטיות ולפטופ הפיקסלבוק Go. עדיין מדובר במוצרים איכותיים, אך העיצובים די חוזרים על עצמם. אולי גוגל מנסה את גישת "אם זה לא שבור, אל תתקן", אבל קשה להאמין שענקית טכנולוגיה שבידיה מהנדסים ומעצבים כה יצירתיים - חטיבת פיתוח הסמארטפונים של HTC שרכשה במיליארד דולר - באמת מאמינה בזה.
תחת זאת, ניכר שהכל מיועד לתמוך במנטרה שלה, אותה הציגה בשנה שעברה, Ambient Computing או "מחשוב אווירה". אפשר לומר שזה מה שמוביל את הפילוסופיה העיצובית שלה. הכל מיועד לתמוך בשירותים שלה, בין אם הם מקוונים או פועלים מקומית כשאסיסטנט, הסייענית החכמה, היא החוט שמקשר בין הכל. הרעיון כפי שהסביר ריק אוסטרלו, ראש חטיבת החומרה ואחד מהמהנדסים המוכשרים בתחום, הוא לתת לטכנולוגיה של אסיסטנט לעבוד ברקע ושתפציע רק כשהמשתמש זקוק לה.
היא מתרגמת ומתמללת בזמן אמת, מספקת תמיכה למייל בדמות תשובות מוכנות מראש, סיוע בתיאום פגישות, להזמנת כרטיסים לסרט או לניווט ליעד. היא יודעת לתרגם, לכתוב, לזהות פנים ולענות ללקוח שמתקשר להזמין זר פרחים.
היא גם יודעת לפעול ללא חיבור רציף לרשת - בעזרת שבב Pixel Neural Core, שמסוגל לנהל את חישובי הבינה המלאכותית על המכשיר עצמו. גם המצלמה (המרשימה) מהווה חלק מהמשוואה הזו. בגוגל אף מכנים זאת צילום-כשירות-תוכנה, כפרפראזה על שירותי מחשוב ענן במודל SaaS.
גוגל היא חברת תוכנה מקוונת וזו השורה התחתונה שלה. היא לא סמסונג שבאה מעולם של חומרה או אפל שעבורה התוכנה היא רק שירות שמיועד לתמוך במשתמש ושחייבת להיות קלה לתפעול גם אם לא הכי משוכללת (היי סירי). כמו מיקרוסופט החדשה, גם גוגל מנסה להיפטר מחטוטרת הברזלים ולהתמקד בלספק למשתמש ערך בדמות סיוע לניהול חיי היומיום. במיקרוסופט עוד מנסים להראות מגניבים עם מוצרים מעניינים.
אבל לגוגל לא באמת אכפת מעניין המגניבות: כל עוד השירות המקוון שלה יגיע לידי המשתמש, פחות משנה איזה מוצר הביא אותו לשם. השימוש מספק לגוגל מידע שמתורגם לכסף; שלא כמו אפל, סמסונג או מיקרוסופט, הרי גוגל היא חברת פרסום ממוקד. שם היא עושה את המיליארדים שלה, וכדי להפעיל את המודל העסקי הזה היא צריכה את המידע שלכם.
החומרה או כל מה שמסביב מהווים רק תפאורה, וזה מה שגוגל הראתה לנו שוב. עזבו אותנו מעיצוב, מפרט או מצלמות מרובעות חיישנים ועדשות. אנחנו נפתור לכם את החיים בעזרת אלגוריתמים.