$
מכשירים ומדריכים

מיקרוסופט חשפה סרפס-פון וסוג חדש לחלוטין של מחשבים

מיקרוסופט הציגה את הסרפס דואו, סמארטפון עם מסך כפול שמריץ גם ווינדוס וגם אנדרואיד, ואת נאו, מחשב קטן בעל שני מסכים ומקלדת נשלפת ניידת שמאפשרת שימוש כטאבלט וכלפטופ בשלל שילובים ותצורות. לצידם, הוצגו גרסה מיוחדת של ווינדוס 10 למכשירים כפולי מסך, ובנים חדשים במשפחת מחשבי סרפס של החברה

רפאל קאהאן 18:4002.10.19

מיקרוסופט חשפה היום (ד') דגמים חדשים בקו סרפס - מוצרי החומרה שלה. הייחודי ביותר בליין המוצרים החדש הוא הסרפס Neo, טאבלט היברידי שמתבסס על זוג מסכי 9 אינץ' שמחוברים ביניהם בציר מיוחד שמאפשר לפתוח אותו כמו מחברת. הוא מציע חוויית שימוש שמזכירה מאוד את טאבלט ה-Courier, אב טיפוס שמיקרוסופט חשפה לפני כ-10 שנים והציג מבנה דומה.

 

 

הניאו יודע להשתמש במקלדת חיצונית, שמתחברת אליו מגנטית ונטענת אלחוטית, ואפשר למקם אותה בנקודות שונות על פני המסך, כך שיתרת התצוגה תשמש כסרגל קיצורי דרך ואייקונים - מה שמיקרוסופט מכנה WonderBar. כמו כן, ניתן להשתמש ביתרת המסך החשופה כמשטח עכבר מסורתי.

 

סרפס ניאו סרפס ניאו צילום: Microsoft

 

 

כדי להשתמש בתצורה הזו הניאו מצויד בגרסה חדשה של ווינדוס 10 שמכונה X, ותוכננה לעבוד עם שני מסכים, כשביכולתה להעביר חלק מהתכנים בחלונות ממסך אחד לשני על פי הצורך. המעבד שמפעיל את הניאו פותח על ידי אינטל ומכונה לייקפילד; לא ברור אם הוא מתבסס על סדרת ה-Core או שמדובר במעבד חדש לחלוטין.

 

עיצוב נקי, שתואם לקו של סדרת היוקרה מבית מיקרוסופט עיצוב נקי, שתואם לקו של סדרת היוקרה מבית מיקרוסופט צילום: Microsoft

 

 

לצידו הוצג הסרפס Duo, סמארטפון היברידי בעל שני מסכים, שמריץ גם את אנדרואיד וגם את ווינדוס. הוא מבוסס על גרסה מיוחדת של אנדרואיד שפותחה בשיתוף עם גוגל, ויכולותיו לא ברורות. בניגוד לסמארטפונים מקבילים מבית וואווי וסמסונג, אין לו מסך מתקפל, אלא צמד תצוגות בדומה לפיתוחים שהציגה LG.

 

מכשיר הסרפס דואו, הסלולרי של מיקרוסופט מכשיר הסרפס דואו, הסלולרי של מיקרוסופט צילום: Microsoft

 

 

הוא מעוצב בדיוק כמו הניאו, והממשק שלו מזכיר את ווינדוס למרות שהוא מבוסס על אנדרואיד, כולל גישה לשירותי גוגל פליי. הניאו והדואו יגיעו שניהם לחנויות בעונת החגים בשנה הבאה. מחיריהם טרם נחשפו.  

 

סרפס דואו במצב הקלדה סרפס דואו במצב הקלדה צילום: Microsoft

 

 

האירוע נפתח בנאום קצר של המנכ"ל סאטיה נאדלה, בו הסביר את פילוסופיית הפיתוח של המוצרים החדשים. "אנחנו רוצים לספק חוויית ממשק אחידה", הדגיש. המחשב הראשון שהוצג בו היה הסרפס לפטופ 3 החדש. מדובר במחשב נייד שמתחרה בסדרת המקבוק פרו של אפל, ה-XPS של Dell ו-ThinkPad X1 של לנובו.

 

סרפס לפטופ 3 סרפס לפטופ 3 צילום: Microsoft

 

 

הוא מוצע במסכי 13.5 ו-15 אינץ', ובפעם הראשונה גם עם מעבדי של AMD מסדרת Ryzen בנוסף למעבדי הדור ה-10 של אינטל. עוד חידושים: מחבר USB-C, גוף דקיק ויכולת להטעין במהירות את הסוללה ל-80% בפחות משעה. המחשב הקטן יעלה כ-1,000 דולר ואחיו הגדול כ-1,200 דולר. מחירים שמתכתבים ישירות עם התחרות.

 

המוצר הבא שהוצג היה הסטיילוס של החברה, שזכה בשדרוג מהותי שיאפשר יותר רמות רגישות כדי לשחזר בדייקנות ציור או כתיבה בעיפרון, מברשת וכלים אחרים. כמו כן, הוא מסוגל למחוק מילים באפליקציות אופיס ע"י קשקוש עליהן, ומיקרוסופט הוסיפה לו יכולת זיהוי כתב יד מדויקת ביותר, שמסונכרת אף היא עם תוכנות משרדיות.

 

המחשב הבא שהוצג היה הגרסה החדשה של הסרפס פרו, המחשב ההיברידי המוצלח של החברה. הדור ה-7 ממשיך את העיצוב של הדורות הקודמים עם מסך בן 12.3 אינץ' ומקלדת הכיסוי המשולבת כמו גם הסטיילוס. גם כאן הוסף שקע USB-C, אך לא הרבה מעבר לכך. מחירו מתחיל ב-749 דולר.

 

סרפס פרו 7 סרפס פרו 7 צילום: Microsoft

 

 

מוצר נוסף במשפחת המכשירים הוא הסרפס פרו X; במחשב קל שלדברי החברה מיועד לספק חוויית שימוש בדרכים שמקבילה לחווייה שמתקבלת על ידי שימוש בלפטופים סטנדרטיים חזקים. זה לא הסרפס הראשון שמופעל על ידי מעבד מבוסס ARM, קדמו לו הסרפס RT ו-2 הלא מוצלחים במיוחד. עם זאת בניגוד להם הוא לא מחשב מוזל כמו הסרפס GO, אלא מכונת פרימיום שמתחרה במחשבים הגדולים.

 

סרפס פרו X סרפס פרו X צילום: Microsoft

 

 

המעבד פותח בשיתוף עם קוואלקום והוא דגם המבוסס על סדרת מעבדי 855 שמפעילים את הסמארטפונים המתקדמים ביותר כיום. ישלו מסך בן 13 אינץ' ומקלדת כיסוי כמו עבור הסרפס פרו 7 עם שקע מובנה לסטיילוס. הוא צפוי להגיע לחנויות בקרוב אך כרגע ללא תאריך מדויק או מחיר.

 

 

 

כדי להשלים את חוויית השימוש במוצרי הסרפס, הציגה מיקרוסופט זוג אוזניות אלחוטיות בעלות ממשק מגע לשליטה במכשירים. מדובר במוצר שמתחרה באיירפודס של אפל ובסמסונג גלקסי באדס. מיקרוסופט טוענת שהן גם מסוגלות לשפר את חוויית ההאזנה למוזיקה או מדיה בזכות יכולת זיהוי של התכנים השונים ויכולת לשלוט בהם באופן שקוף. למשל, אם מאזינים בספוטיפיי או צופים ביוטיוב, האוזניות יודעות להתאים את אופי הצליל למקור המדיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x