כך מתכננת אפל לכבוש גם את המסך הגדול
על פי ה"וול סטריט ג'ורנל", יצרנית האייפונים מתכוונת להפיק סרטים באורך מלא שיעלו לאקרנים לפני שיעלו בשירות הסטרימינג שלה אפל TV+
אפל רוצה לכבוש גם את מסכי הקולנוע. ענקית הטכנולוגיה מתכוונת להפיק סרטים באורך מלא שיעלו לאקרנים אפילו לפני שתשיק את שירות הסטרימינג שלה לטלוויזיה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל המתבסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, החברה כבר פנתה לרשתות קולנוע והתייעצה עם בכירים בעולם הבידור בניסיון לגבש תכנית שתאפשר לסרטים שהיא מפיקה להישאר על המסכים במשך שבועות לפני שיהיו זמינים בשירות החדש, אפל טי.וי פלוס.
- המחיר של האייפון החדש - לא רק כסף
- תפוח בלי דבש: על שירות הגיימינג החדש של אפל
- אפל ניצחה את טראמפ, תרכיב את המק פרו החדש בארה"ב
הפנייה לבכירים ושחרור הסרטים בשלב מוקדם יחסית נועדו לעזור לאפל למשוך אליה במאים ומפיקים מוכרים. בכך מנסה אפל ללמוד מטעויות יריבתה בתחום הסטרימנג, נטפליקס, שלרוב מעלה לקולנוע ולשירות שלה סרטים בו זמנית.
האסטרטגיה של אפל דומה יותר לזו של אמזון, שהחלה להפיק סרטים כבר ב-2015. אמזון העניקה לסרטים זוכי פרסים כמו מנצ'סטר ליד הים חלון של שלושה חודשים שבו כיכב בקולנוע לפני ששודר בשירות הסטרימינג שלה.
מאחורי המאמצים של אפל עומדים ראשי חטיבות תכני הווידיאו שלה, זאק ואן אמבורג וג'יימי ארליכט. הם כבר מינו את גרג פוסטר, לשעבר מנהל רשת IMAX ליועץ. בין הסרטים הראשונים שאפל מתכוונת להוציא נכלל On the Rocks, שביימה סופיה קופולה בכיכובה של ראשידה ג'ונס כאישה צעירה שמתחברת מחדש לאביה האקסצנטרי בגילומו של ביל מארי. באפל מתכוונים להשיק את הסרט באמצע השנה הבאה, ייתכן שאחרי בכורה באירוע מתוקשר כמו פסטיבל קאן.
באפל גם מנהלים מגעים להקרנות סרט דוקומנטארי בשם The Elephant Queen כבר השנה. הסרט שעוקב אחר פילה שמובילה את העדר שלה ברחבי אפריקה, מתוכנן לעלות גם לשירות הסטרימינג כבר ב-1 בנובמבר. הקרנתו באולמות הקולנוע הכרחי על מנת שיהיה זכאי להשתתף בתחרויות פרסים.
על פי המקורבים, אפל בשלב זה לא מתייחסת לאסטרטגיית הסרטים שלה כדרך נוספת לייצר הכנסה, אלא היא מעוניינת ביוקרה ובביסוס המותג כמפיקת סרטים איכותיים. גם פה, האסטרטגיה הזו דומה לזו שאימצו באולפני הסרטים של אמזון, שמעדיפים סרטים שנחשבים איכותיים על פני להיטים שוברי קופות.
במקביל, ההתרחבות לעולם הקולנוע תוכל לסייע לאפל להגדיל את מקור המשיכה של שירות הסטרימינג, שכאמור יושק ב-1 בנובמבר, ובתחילה יכלול רק מספר מצומצם של תכניות מקוריות. השירות יתחרה בשירותים מבוססים יותר כמו של נטפליקס ואמזון וכן בשירות הסטרימינג החדש של דיסני.
באפל מנסים לפצות על ההצע המצומצם יותר של תכנים באמצעות מחיר נמוך יותר – 4.99 דולר לחודש לעומת 6.99 דולר של דיסני ו-12.99 דולר של נטפליקס. אפל יכולה להרשות לעצמה להציע מחיר נמוך בשל ההכנסות בחטיבות האחרות שלה.