$
חדשות טכנולוגיה

דו"ח סנאפ: צמיחה בהכנסות מפרסום - והמשתמשים מתחילים לשוב

שינויי עיצוב שביצעה החברה בשנה שעברה הבריחה משתמשים רבים, אך דו"ח הרבעון הראשון שפרסמה מציג התאוששות: מספר המשתמשים צמח ל-190 מיליון לעומת 186 ברבעון האחרון של 2018, ונרשמה גם צמיחה בהכנסות

רפאל קאהאן 11:2224.04.19

סנאפ עלתה על אפיק צמיחה - כך מראה דו''ח הרבעון הראשון של 2019 שהציגה אמש (ג'). נתוניו משקפים צמיחה של 39% בהכנסות מפרסום ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מכירותיה עמדו על כ-320.4 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים שעמד על כ-306 מיליון דולר. גם ההכנסה פר משתמש גדלה ב-39% ועמדה ברבעון החולף על כ-1.68 דולר.

 

 

מספר המשתמשים הפעילים עמד על כ-190 מיליון, לעומת 186 מיליון ברבעון הקודם. מדובר במספר שעדיין נמוך משל התקופה המקבילה אשתקד, שעמד על כ-191 מיליון. ואולם, מדובר במספר טוב משצפו האנליסטים, שהעריכו שסנאפצ'ט לא תעבור את 187.2 מיליון המשתמשים. החברה מצפה להמשך צמיחה ברבעון הבא, עם הכנסות שיעמדו על כ-335 עד 360 מיליון דולר. האנליסטים, לעומת זאת, מצפים לכ-348.5 מיליון דולר.

 

 

אפליקציית סנאפצ'ט אפליקציית סנאפצ'ט

 

 

סנאפ עדיין רחוקה מרווחיות; החברה צמצמה את הפסדיה אך עדיין מדובר בדרך ארוכה. היא הציגה הפסד נקי של כ-310.4 מיליון דולר לעומת 385.8 מיליון דולר בשנה שעברה. ואולם עדיין מדובר במספר הרבה יותר טוב ממה שציפו לו האנליסטים, כ-12 סנט למניה כפי שציפו לעומת 10 סנט למניה - המספר בפועל.

 

 

הצמיחה הנוכחית מגיעה לאחר סדרה של שינויים הן באפליקציה של הרשת החברתית והן בתכנים שהיא מציעה. אפליקציית אנדרואיד שלה עברה שינוי ממשק ועיצוב מחדש. המהלך עורר דאגה ובהתחלה המשתמשים הסתייגו - אך נראה שכעת לאחר שהתרגלו - והם חוזרים להשתמש בה. סנאפ גם הצליחה להתחמק משערוריות הפרטיות שהיכו את פייסבוק, טוויטר וגוגל בשנה האחרונה, כך שהיא נתפסת כיום כמקום בטוח יחסית.

 

 

אוון שפיגל, מנכ"ל ומייסדי החברה אוון שפיגל, מנכ"ל ומייסדי החברה

 

 

מניית החברה צמחה בכ-12% לאחר פרסום התוצאות, מה שמעיד על התגובה האופטימית של המשקיעים. אוון שפיגל, מנכ''ל ומייסד החברה הראה אופטימיות זהירה וציין שמספרי הצמיחה נוטים להיות טובים יותר ברבעון הראשון. הבעיה העיקרית שלה כיום היא למצוא שיטה לשמור את המשתמשים יותר זמן על שירותיה. לשם כך היא השיקה חבילת תוכן וידאו חדשה שכוללת כ-50 תכניות כמו גם חבילת פרסום תוכן מבוססת סטוריז.

 

 

 

זאת ועוד, השיקה החברה פלטפורמת גיימינג בשיתוף עם זינגה שמציעה משחקים מקוריים וכאלה של זינגה עצמה כגון Tiny Royale. שפיגל ציין שהוא מצפה לצמיחה בהכנסות הודות לעלייה בשיעור האינטראקציות בין השחקנים, מה שייצור חתכי מידע חדשים למיקוד פרסומות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x