$
אפליקציות

תחזית: הסטוריז באינסטגרם יכניסו השנה יותר מסנאפצ'ט כולה

סנאפ היא אולי זו שפיתחה את תצורת הסטוריז, אך פייסבוק היא שתקצור את הפירות; לפי הערכות אנליסטים, תכניס התכונה לרשת החברתית 2 מיליארד דולר השנה, ו-7.5 מיליארד עד 2021. זאת, לעומת סנאפצ'ט שצפויה להכניס השנה 1.5 מיליארד דולר

רפאל קאהאן 16:3118.03.19

תכונת הסטוריז של אינסטגרם, שהפציעה באפליקציה לפני כשנתיים, צפויה להכניס לפייסבוק כ-2 מיליארד דולר השנה מפרסום; אנליסטים של חברת נומורה צופים שהמספר יצמח בהתמדה, ויגיע ל-7.5 מיליארד דולר ב-2021. מדובר בזינוק משמעותי ביותר; לשם השוואה, תכונת סטוריז הכניסה כ-750 מיליון דולר לפני כשנה. 

 

 

תכונת הסטורי הומצאה בידי סנאפצ'ט, והועתקה באופן ישיר בידי פייסבוק לאחר שמתחרתה סירבה להצעת רכישה. פייסבוק מיהרה להטמיע רכיבי סטוריז בכל הפלטפורמות שלה - אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ ואפליקציית מסנג'ר, במבנים שונים.זו לא התכונה היחידה שפייסבוק לקחה מסנאפ. גם המדבקות והמסכות המונפשות שהיו במקור תכונה של סנאפצ'ט הועתקו בצורה מלאה.

 

תכונת הסטוריז באינסטגרם תכונת הסטוריז באינסטגרם

 

 

סנאפ עצמה התחילה רק לאחרונה לצאת ממצב קשה בו היתה נתונה מאמצע השנה שעברה; שינוי עיצוב מהותי ובעיות ממשק הובילו לנטישת משתמשים נרחבת, שנעצרה רק ברבעון האחרון של 2018. לפי הערכות אנליסטים, צפויה סנאפ להכניס השנה כ-1.5 מיליארד דולר, צמיחה מרשימה של 30% ביחס לאשתקד - אך עדיין מספר נמוך משל הסטוריז באינסטגרם.

 

פורמט הסטורי הוא מקטרי הצמיחה העיקריים של פייסבוק, בזכות החיבור לקהל צעיר יותר. הרשת החברתית סבלה עד לאחרונה מהתבגרות קהל המשתמשים שלה, אך אינסטגרם עדיין נהנית מקהל צעיר שמושך המפרסמים. ואולם, גם לסטוריז יש מגבלות: הפורמט לא יכול להכיל יותר מפרסומת אחת בכל צפייה, והעובדה שהפוסטים הללו נמחקים לאחר זמן קצוב מפיק שיעור חשיפות פוטנציאלי נמוך לאותן מודעות.

 

 

לפייסבוק יש יתרון בקרב המפרסמים בדמות מערכת פרסום יעילה ומוכרת, ונראה שהחברה תמשיך להכות את סנאפצ'ט שוק על ירך דרך אינסטגרם, וליהנות מפירות ההמצאה של יריבתה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x