אינסטגרם בוחנת מערכת תרומות. המטרה: פרטי האשראי שלנו
הרשת החברתית מתכננת להפוך לפלטפורמת סחר מקוון, אך צפויה להתקשות בקבלת אמון הגולשים בשל כשלי החברה האם פייסבוק; פלטפורמת התרומות החדשה תסייע בהכשרת הלבבות - ותרגיל את המשתמש בביצוע תשלומים דרך הפיד באינסטגרם
- מה יצא לנו מהשילוב של ווטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם בצ'ט אחד?
- אינסטגרם הסירה קומיקס להט"ב מוסלמי, אותו הגדירה כפורנו
- מובייל מאחורי הסורגים, או: אפליקציות לאסירים בלבד
כלי תרומות אינם פיתוח חדש עבור פייסבוק, בעלת אינסטגרם; רכיב דומה הושק ברשת החברתית עוד ב-2015. ואולם, ככל הנראה שלהצגתו באינסטגרם יש מניע נוסף: השגת נתוני אשראי של משתמשים.
אסטרטגיית פייסבוק עבור אינסטגרם עשירה מאוד, ונשענת על הפיכתה לפלטפורמת מסחר מקוון: לצד התמונות והסטוריז, יתפרסמו בפיד מוצרים לרכישה ישירה, אשר יותאמו לכל משתמש לפי הרגלי הגלישה ותחומי העניין שלו.
פייסבוק, בעלת רקורד איום בכל הנוגע לפרטיות משתמשים, עשויה להתקשות לשכנע משתמשים למסור לה מידע פיננסי שכזה. ואולם, כלי תרומה יכול לעקוף את המכשול התדמיתי; הרי כל פלטפורמת תרומות מצריכה הרשמה וחיבור של כרטיס אשראי תקף.
החברה עומלת על פיתוח פלטפורמת הסחר האמורה, ועדיין לא ידוע מתי תושק לסוחרים. אבל כדי שתהיה לאחרונים סיבה להצטרף, צריכה הנהלת פייסבוק לבצע הכשרת לבבות - ולגרום למשתמשי אינסטגרם להרגיש בנוח בביצוע תשלומים דרכה, תנאי בסיס לכל זירת שופינג.